هشت ویژگی که می‌توانست جی 6 ال‌جی را به گوشی هوشمند بهتری تبدیل کند

LG G6 هم عرضه شد و الحق که دستگاه فوق‌العاده‌ای است! صفحه‌نمایش 5.7 اینچی که در بدنه‌ای نازک‌تر و کوتاه‌تر از LG G5 5.3 اینچی جا گرفته است؟ شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد! دوربین آن برجسته نیست؟ عالی است! صفحه‌نمایش دو در یکی که به بهینه‌سازی نرم‌افزاری برای استفاده از نسبت‌های نه‌چندان متداول مجهز شده؟ چه خوب!

3

امسال ال‌جی به‌جای قابلیت‌های غلط‌انداز، واقعاً برای توسعه قابلیت‌های بی‌همتایی که حداقل کاربردی باشند تلاش کرده است و ما نیز بی‌صبرانه منتظر رسیدن این دستگاه به بازار و دیدن نحوه عملکرد آن هستیم.

با توجه به این مطلب، جایی هم برای ایرادگیری وجود دارد و می‌توانیم کمبود ویژگی‌هایی را ببینیم که می‌توانستند LG G6 را حتی برای کاربران حرفه‌ای، به دستگاه بهتری بدل کنند. این کمبودها را بخوانید و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید! شما چه فکر می‌کنید؟

اسپیکرهای استریو

بلندگوهای استریو آهسته به قابلیتی خواستنی در گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌شوند. درگذشته، سونی و اچ‌تی‌سی از این قطعه در دستگاه‌های خود استفاده می‌کردند، اما هم‌اکنون اپل هم به این دست از تولیدکنندگان پیوسته است. این امر باعث می‌شود که دیگر تولیدکنندگان گوشی هوشمند فشار زیادی را متحمل شوند. ما هم احساس می‌کنیم که گوشی‌های هوشمند سال 2017 برای درخشیدن باید به بلندگوهای با کیفت، قوی و دوگانه مجهز شوند.


مبدل صدای Hi-Fi

چند سالی می‌شود که ال‌جی داک‌های باکیفیتی (تبدیل‌کننده‌های دیجیتال به صوت) را به گوشی‌های سری V خود اضافه می‌کند. برای G5 نیز این قطعه را در قالب ماژول جداگانه عرضه کرد. حالا هم نوع Quad-DAC به G6 راه پیداکرده است، اما تنها برای گوشی‌هایی که در بازارهای شرق آسیایی عرضه می‌شوند. این یعنی باقی دنیا از کیفیت بالای صدا بی‌بهره خواهند ماند.


شارژ بی‌سیم

مشابه قابلیت قبلی، می‌توان G6 را به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد، اما تنها مدل‌هایی که در آمریکا عرضه می‌شوند به چنین قابلیتی مجهز خواهند شد. پس باقی دنیا مجبور می‌شوند گوشی خود را برای شارژ به کابل متصل کنند. چقدر ابتدایی!


فضای داخلی بزرگ‌تر

G6 دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است (تنها در آسیا. هند مدل 64 گیگابایتی را دریافت می‌کند). البته که این دستگاه از حافظه جانبی microSD هم پشتیبانی می‌کند، اما هیچ‌چیز جای فضای داخلی بزرگ را نمی‌گیرد. هرچه بیشتر بهتر!


دوربین جلویی بهتر

یک دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی با زاویه گسترده 100 درجه را به‌سختی می‌توان جزو دوربین‌های سلفی خوب موجود در بازار به‌حساب آورد. با متداول شدن دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در صنعت گوشی‌های هوشمند، به نظر می‌رسد که ال‌جی اندکی از بقیه عقب‌مانده است. اگر قرار است زیادی ایرادگیر بشویم می‌توانیم درخواست دوربین جلویی دوگانه را هم داشته باشیم! درست مثل دوربین جلویی LG V10.


باتری جداشدنی

کاربران با نحوه انتخاب و خرید گوشی‌های هوشمند نظر خود را نشان داده‌اند و به نظر می‌رسد که به امکان تعویض باتری چندان اهمیتی نمی‌دهند. ال‌جی از بابت اینکه گوشی‌هایش را با امکان تعویض باتری توسط کاربران عرضه می‌کرد، سرافراز بود؛ اما چنین قابلیتی در عمل چندان هم کاربردی نیست. شاید سامسونگ به خاطر بستن گوشی و یکپارچه کردن Galaxy S6 توسط کاربران حرفه‌ای موردانتقاد قرارگرفته باشد، اما میزان فروش این دستگاه نشان از نارضایتی کاربران نداشته است. شاید عموم کاربران به این امکان اهمیتی ندهند، اما آن دسته از افراد که به‌شدت از گوشی کار می‌کشند کمبود چنین قابلیتی را احساس خواهند کرد.


اسنپ‌دراگون 835

ال‌جی به‌جای اینکه پرچم‌دار جدیدش را به تازه‌ترین و بهترین پردازنده Qualcomm مجهز کند، از اسنپ‌دراگون 821 متداول استفاده کرده است. علت این انتخاب را جالب توضیح می‌دهد؛ شرکت می‌خواست برای توسعه صحیح نرم‌افزار و سخت‌افزار زمان کافی داشته باشد و از پردازنده تا آخرین توان استفاده کند. برای نیل به این مقصود، به زمان مناسبی هم نیاز داشت. بااین‌وجود علاقه‌مندان به تازه‌ترین تکنولوژی‌ها از نبود چنین قطعه‌ای در پرچم‌دار جدید ال‌جی ناامید خواهند شد.


پیوستن ماژول‌ها به تاریخ

ماژول‌های G5 چندان محبوب کاربران نبودند و حتی خرید آن‌ها نیز کار آسانی نبود. بااین‌وجود اگر موفق به تهیه یک LG Cam Plus یا LG Hi-Fi Plus بشوید، نمی‌توانید از آن در گوشی G6 استفاده کنید. در تضاد با این مطلب، ماژول‌های موتورولا که با عنوان Moto Mods شناخته می‌شوند به نقل از این شرکت تا سال‌ها با نسل‌های مختلف گوشی‌ها کار خواهند کرد.

اگر هنوز امیدی به ماژول‌های ال‌جی داشتید و مشتاقانه انتظار طراحی‌های بیشتری را می‌کشیدید، باید با واقعیت تلخ روبه‌رو شوید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. A.g می‌گوید

    اچ تی سی u ultra رو به G6 ترجیح میدم

  2. ویل دورانت می‌گوید

    از lg g5زیباتره بخصوص جلوش.رنگ مشکی براقش خیلی جذابه.قیمت گوشیهای ال جی به صرفه تره.مرسی ال جی

  3. محمد می‌گوید

    فقط منفجر نشه و بوت لوپ نشه عالی و بسیار زیباست.