انجمن SD استاندارد UHS-III را برای سرعت 624 مگابایت بر ثانیه معرفی کرد

عطش کاربران برای ذخیره‌سازی اطلاعات با سرعت بیشتر پایانی ندارد و به همین دلیل انجمن SD استاندارد  UHS-III را برای سرعت 624 مگابایت بر ثانیه معرفی کرده است.

0

پیشرفت گوشی‌های همراه هوشمند مزایای زیادی داشته است، اما یکی از بزرگترین این مزایا، نیاز روز‌ افزون گوشی‌های هوشمند به سخت‌افزارهای جدید است. به این دلیل هر از گاهی شاهد افزایش سرعت و عملکرد قطعات مختلف سخت‌افزاری هستیم. انصافا هم باید گفت که در این چند ساله استانداردهای جدیدی برای تجهیزات سخت‌افزاری معرفی شده است.

اکنون نیز با خبر شدیم، انجمن SD که استاندارد سازی کارت‌های حافظه SD را برعهده دارد استاندارد UHS-III را معرفی کرده است. جالب است بدانید این استاندارد نسبت به استاندارد قبلی که در کارت‌های حافظه پرسرعت SD شاهد آن بودیم سرعت بسیار بیشتری دارد.

بنابر اعلام انجمن SD، کارت‌های حافظه‌ای که از استاندارد UHS-III پشتبیانی می‌کنند قادر هستند با سرعت ۶۲۴ مگابایت بر ثانیه اطلاعات را ذخیره کنند. بد نیست بدانید این سرعت دقیقا دوبرابر سرعت کارت‌های حافظه پرسرعت SD موجود در بازار است.

ناگفته نماند که انجمن SD، کارت حافظه‌ای جدیدی را که چنین سرعتی داشته باشد را معرفی نکرده‌است، این انجمن تنها وظیفه دارد تا سرعت و کیفیت کارت‌های حافظه SD را استاندارد سازی کند. استاندارد UHS-III در کارت‌های حافظه درج می‌شود و می‌توانید کارت‌های حافظه را با توجه به این استاندارد بسته به سرعت مورد نیاز خود انتخاب کنید. این استاندارد در کارت‌های SD با نماد I، II و III نمایش داده می‌شود. پرواضح است که نماد III معرف استاندارد UHS-III است.

در این بین ذکر این نکته نیز لازم است که استاندارد UHS در بین کارت‌های حافظه SD استاندارد نسبتا جدیدی به حساب می‌آید. حدود هفت سال پیش بود که کارت‌های حافظه SD با استاندارد UHS-I راهی بازار شدند. بر اساس این استاندارد کاربر می‌توانست با استفاده از این کارت‌های حافظه اطلاعات مورد نیاز خود را با سرعت ۱۰۴ مگابایت در ثانیه کپی کند.

چندی بعد نیز شاهد معرفی استاندارد UHS-II بودیم، این استاندارد بیانگر سرعت ۳۱۲ مگابایت در ثانیه برای کپی کردن اطلاعات با کارت‌های حافظه SD بود. اکنون نیز همان‌گونه که اشاره شد شاهد معرفی استاندارد UHS-III از جانب انجمن SD هستیم.

ناگفته نماند کارت‌های حافظه‌ای که از استاندارد جدید UHS-III پشتیبانی می‌کنند سازگاری کامل با استانداردهای قبلی را دارند و در نتیجه به راحتی و با خاطر جمع می‌توان از کارت‌های حافظه UHS-III در دستگاه‌هایی که درگاه کارت حافظه آنها از استانداردهای پایین‌تر بهره می‌برد استفاده کرد.

در پایان ذکر این نکته نیز لازم است که در حال حاضر هیچ کارت حافظه‌‌ای در بازار وجود ندارد که از استاندارد UHS-III پشتیبانی کند، اما با توجه به معرفی این استاندارد انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد کارت‌های حافظه SD باشیم که استاندارد UHS-III را یدک می‌کشند.

slashgear.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.