پیام‌رسان Google Allo سرانجام به دسکتاپ و وب می‌آید

پیام رسان Google Allo امکانات بسیاری دارد اما آنچنان که باید و شاید نتوانسته است در بین اپلیکیشن‌های پیام رسان جای خود را باز کنید، دلیل این امر نبود نسخه‌‌های دسکتاپ و وب Google Allo است، باخبر شدیم گوگل این ضعف را بر طرف کرده و پیام‌رسان Google Allo سرانجام به دسکتاپ و وب می‌آید.

0

اپلیکیشن پیام‌رسان Google Allo در اوایل انتشار خود توانست به سرعت نظر مخاطبین را به خود جلب کند و شاهد صعود این اپلیکیشن به رتبه‌های بالای اپلیکیشن‌های حاضر در گوگل‌پلی بودیم، اما Google Allo از پتانسیل بیشتری برخوردار است و محبوبیت بیشتر این اپلیکیشن به هیچ‌وجه دور از ذهن نیست.

گوگل در پیام‌رسان Google Allo خود به کاربران اجازه داد تا بدون نیاز به داشتن حساب کاربری گوگل، به راحتی با وارد کردن شماره گوشی همراه خود در Google Allo ثبت نام کنند. این امر نیز به افزایش محبوبیت Google Allo کمک کرد، اما در بین این موارد، اپلیکیشن جدید پیام‌رسان گوگل از یک ضعف اساسی رنج می‌برد، این ضعف عدم پشتیبانی از دسکتاپ و وب در پیام‌رسان Google Allo بود.

این امر باعث شد تا کاربران زیادی از نبود پشتیبانی Google Allo از نسخه‌های وب و دستکاپ به گوگل گله کنند. ظاهرا گوگل نیز صدای شکایت این کاربران را شنیده است و قرار است در آینده شاهد پشتیبانی Google Allo از دستکاپ و وب نیز باشیم.

به همین منظور نیک فاکس، یکی از مدیران ارشد واحد ارتباطات گوگل در پیام توییت اخیر خود مژده پشتیبانی Google Allo از دسکتاپ و وب را به کاربران داده است.

نیک فاکس در پیام توییت خود برای اثابت این ادعا تصویری از نسخه دسکتاپ Google Allo را نیز منتشر کرده است. در حال حاضر قضاوت در خصوص نسخه دسکتاپ Google Allo زود به نظر می‌رسد اما باز هم از روی تصویری که از این اپلیکیشن در اختیار داریم می‌توان گمانه‌زنی‌های مختلفی را داشت.

  • اول اینکه احتمال می‌رود نسخه دسکتاپ Google Allo، عملا یک نرم‌افزار ویندوزی نباشد و Google Allo را در قالب یک اپلیکشن کروم شاهد باشیم.
  • دوم اینکه نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن به صورت کامل از دستیار گوگل پشتیبانی خواهد کرد. اگر این حدس صحت داشته باشد، برای اولین بار است که شاهد حضور دستیار گوگل در دستکاپ هستیم.
  • سوم هم اینکه گوگل تاکنون در خصوص زمان انتشار نسخه‌های دسکتاپ و وب Google Allo سخنی به میان نیاورده است،‌ اما بر اساس آنچه از تصویر منتشر شده از Google Allo می‌توان برداشت کرد، به احتمال زیاد هنوز این اپلیکیشن‌ برای دسکتاپ و وب در ابتدای راه خود است و به این زودی‌ها شاهد اضافه شدن این ویژگی‌ها به Google Allo نخواهیم بود.

در مجموع باید گفت بازارِ اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بازار پرکاربر و پررقابتی است، در نتیجه باید به گوگل زمان داد تا ببینیم دست آخر اپلیکیشن پیام‌رسان Google Allo تا چه اندازه خواهد توانست در میان رقبا موفق عمل کند.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.