تیزر سامسونگ برای اکسینوس 9؛ پردازنده احتمالی گلکسی اس 8

سامسونگ به تازگی تصویری را در اکانت توییتر خود منتشر کرده که خبر از نسل جدید چیپست‌های موبایلی اکسینوس این شرکت می‌دهد. به نظر می‌رسد اکسینوس 9 قرار است در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس جای بگیرد.

0

همان‌طور که می‌دانید تراشه‌های اکسینوس سامسونگ در پرچم‌داران این شرکت مانند گلکسی اس 7 استفاده می‌شود و انتشار تصویر بالا احتمالاً خبر از تراشه جدیدی برای گلکسی اس 8 می‌دهد. با وجود این‌که گفته می‌شد پردازنده گلکسی اس 8 نسخه بهبود یافته‌ای از پردازنده اکسینوس 8890 در گلکسی اس 7 خواهد بود به نظر می‌رسد سامسونگ نسل جدیدی را برای پرچم‌دارش مهیا کرده است.

البته مشخصات فنی از جمله تعداد هسته‌ها، نوع معماری، فرکانس پردازنده یا پردازنده گرافیکی مشخص نیست اما طبق شایعات پیشین این چیپست با فرآیند 10 نانومتری ساخته خواهد شد و به چهار هسته پردازشی سفارشی M2 با سرعت 2.5 گیگاهرتز و همچنین چهار هسته کم مصرف Cortex-A53 با سرعت 1.7 گیگاهرتز مجهز خواهد شد. سامسونگ همچنین از پردازنده گرافیکی جدید Mali-G71 شرکت ARM در این تراشه بهره خواهد گرفت. البته انتظار داریم حداقل یک نسخه از گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از تراشه اسنپ‌دراگون 835 کوالکام استفاده کند که معمولاً سهم بازار آمریکای شمالی خواهد شد. البته جای نگرانی نیست چرا که سامسونگ چندین سال است پرچم‌داران خود را با دو تراشه مختلف اما با عملکرد مشابه روانه بازار می‌کند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.