اپل شاید تاچ آی‌دی را در آیفون بعدی با اسکن سه‌بعدی چهره جایگزین کند

این‌گونه که پیداست، اپل برای آیفون بعدی خود برنامه‌های زیادی در سر دارد و به احتمال زیادی یکی از این تغییرات، حذف و جایگزینی تاچ آی‌دی با اسکن سه‌بعدی چهره در آیفون ۸ است.

0

بر اساس شایعاتی که تاکنون از آیفون ۸ اپل در اختیار داریم، اپل قرار است برای این گوشی، طرحی نو در اندازد و ویژگی‌های ظاهری و فنی مختلفی را به آیفون ۸ اضافه کند.

این‌گونه که پیداست به لحاظ امنیتی نیز در آیفون ۸ قرار است فرآیند تشخیص کاربر با شیوه‌ای جدید انجام شود، بنابه آخرین گزارش‌ها، آیفون بعدی اپل احتمال دارد از طریق اسکن سه‌بعدی چهره، مالک خود را شناسایی کند. این‌گونه که پیداست این ویژگی در آیفون ۸ قرار است جای تاچ آی‌دی را برای تشخیص هویت کاربر بگیرد.

اگر از طرفداران گوشی‌های اپل باشید احتمالا به خاطر دارید که تشخیص هویت کاربر از طریق تاچ‌ آی‌دی برای اولین بار حدود ۴ سال پیش در آیفون 5s  مورد استفاده قرار گرفت. لازم به ذکر است که کاربران آیفون هم دل خوشی از تاچ آی‌دی ندارند و تاکنون گزارش‌های مختلفی را در خصوص عدم تعامل مناسب تاچ آی‌دی در گوشی‌های آیفون شاهد بوده‌ایم.

از طرف دیگر اگر این اتفاق بیافتد دردسرهایی نظیر بیرون آوردن دستکش برای تشخیص هویت کاربر نیز در آیفون‌های بعدی، مرتفع خواهد شد. ناگفته نماند که اپل اخیرا یک پتنت را به ثبت رسانده است که بر اساس آن، تاچ آی‌دی در قسمت صفحه نمایش گوشی تعبیه می‌شود، با این حساب چه بسا همچنان شاهد حضور تاچ آی‌دی در آیفون‌های بعدی اپل باشیم و در کنار تاچ آی‌دی، اپل امکان تشخیص هویت کاربر از طریق اسکن سه‌بعدی چهره را نیز پیش روی کاربران قرار دهد.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.