پایان پشتیبانی از اندروید ۲.۳ در نسخه جدید Google Play Services

گوگل تا به حال اقدامی برای قطع کردن پشتیبانی کامل از نان زنجبیلی  2.3 انجام نداده بود و توسعه‌دهندگان مدت زیادی است که خواستار این اتفاق بودند.

0

گوگل تا به حال اقدامی برای قطع کردن پشتیبانی کامل از نان زنجبیلی  2.3 انجام نداده بود و توسعه‌دهندگان مدت زیادی است که خواستار این اتفاق بودند.

گوگل در سال 2010 این نسخه از اندروید را عرضه کرد و تا به حال پشتیبانی کوچکی از این اپلیکیشن داشت و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های را با این نسخه از اندروید سازگار کردند. اما چنین روندی برای توسعه‌دهندگان غیرقابل تحمل شد و به گوگل اعلام کردند که باید پشتیبانی از این اندروید را قطع کند و گوگل نیز اعلام کرده بود که در اوایل سال 2017 این کار را انجام خواهد داد. حال با عرضه نسخه 10.2 گوگل پلی سرویس این اتفاق بالاخره رخ داده و بالاخره گوگل پلی پشتیبانی اندروید 2.3 را کنار گذاشته است.

سرویس گوگل پلی به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که به یک مجموعه از برنامه‌های دسترسی داشته باشند تا بتوانند قابلیت‌های مختلفی را به اپلیکیشن خود بیافزایند. البته کسانی که هنوز از این نسخه از اندروید استفاده می‌کنند باید بدانند که این بدین معنی نیست که گوشی آن‌ها دیگر کار نخواهد کرد بلکه این بدین معنی است که اگر از گذشته اپلیکیشنی را در گوشی خود نصب کرده‌اید، دیگر آپدیتی برای آن عرضه نخواهد شد. در کنار عدم پشتیبانی از نان زنجبیلی، مجموعه قابلیت‌های سیستم Firebase بیشتر خواهد شد.

در نسخه‌ی تازه‌ی گوگل پلی سرویس قابلیت‌های تازه‌ای برای توسعه‌دهندگان طراحی شده است. اگر توسعه‌دهندگان از ابزار Google Fit برای اپلیکیشن خود استفاده می‌کنند، حال می‌توانند قابلیت‌های تازه‌ای همچون اطلاعات سلامت همانند فشار خون، گلوکز خون، غلظت اکسیژن، فرم بدن، دمای بدن و اطلاعاتی برای بهبود سلامت بدن اضافه کنند.

همچنین در قسمت Google Maps نیز می‌توان استایل‌های تازه‌ای به چندخطی‌ها و چندضلعی‌ها داد.

همچنین قابلیت ورود به حساب کاربری گوگل نیز در دسترس تولید‌کنندگان بازی‌ها قرار خواهد گرفت که ورود به اکانت را راحت‌تر خواهد کرد و همچنین برخی بهبودها در بخش ابزار تبلیغات صورت گرفته است، به عنوان مثال امکان اضافه کردن ویدئو به تبلیغات متنی از این جمله بهبودها می‌باشد.

مشخصا این تغییرات برای توسعه‌دهندگان است و توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا با این تغییرات اپ‌های بهتری را تحویل گوگل پلی بدهند. اما تغییر اصلی برای کاربرانی که از نان زنجبیلی استفاده می‌کنند قطع پشتیبانی اپلیکیشن‌ها است.

AndroidAuthority

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.