حالا ۹۹.۶ درصد از گوشی‌های هوشمند جدید با اندروید یا iOS عرضه می‌شوند

اندروید و iOS توانستند با سربلندی از کارزار سیستم‌ عامل‌های گوشی‌های همراه بیرون بیایند، بر اساس آخرین آمار بستر نرم‌افزاری گوشی‌های همراه هوشمند جدید در تسلط بی‌ چون و چرای اندروید و iOS است و حالا ۹۹.۶ درصد از گوشی‌های هوشمند جدید با اندروید یا iOS عرضه می‌شوند.

0

سیستم‌عامل‌های موبایل در دهه گذشته، رقابت سختی را با یکدیگر داشتند، در این مدت، سیستم‌عامل‌های همراه یکی یکی از دور خارج شدند و اکنون اندروید و آی‌او‌اس در گوشی‌های همراه هوشمند جدید یکه تازی می‌کنند. بر اساس جدیدترین آماری که از جانب گارتنر منتشر شده است، اندروید و آی‌او‌اس ۹۹.۶ درصد از سهم گوشی‌های همراه فروخته شده در نیمه چهارم سال میلادی ۲۰۱۶ را با افتخار تمام در اختیار دارند.

جالب است بدانید این آمار در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۵ میلادی چیزی برابر با ۹۶.۸ درصد بوده است. از میزان ۴۳۲ میلیون دستگاه گوشی همراه هوشمند فروخته شده در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶، تعداد ۳۵۲ میلیون دستگاه گوشی با سیستم عامل اندروید در اختیار کاربران قرار گرفته است، این میزان از حکم‌فرمایی ۸۱.۷ درصدی اندروید در بازار گوشی‌های همراه دنیا حکایت دارد.

در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی، تعداد ۷۷ میلیون دستگاه آیفون نیز به فروش رسیده است که این تعداد از چیزی برابر با ۱۷.۹ درصد از سهم آی‌اواس در بازار گوشی‌های همراه هوشمند جهان حکایت دارد.

در این بین کاملا مشخص است که سایر رقبا حرفی برای گفتن ندارند، جالب است بدانید، تنها ۰.۳ درصد از گوشی‌های همراه فروخته شده در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ از سیستم‌عامل ویندوز موبایل مایکروسافت استفاده می‌کنند و بلک بری نیز سهم صفر درصدی در این بازار داشته است. بد نیست بدانید بلک‌بری تنها ۲۰۰ هزار دستگاه گوشی همراه در سه ماهه پایانی سال میلادی ۲۰۱۶ به فروش رسانده است، این امار باعث می‌شود سهم بلک‌بری در میان سلاطین موبایل اصلا به حساب نیاید.

آمار میزان سهم اندروید و آی‌او‌اس در بازار گوشی‌های همراه هوشمند اصلا قابل پیش‌‌بینی نبوده است و سه سال پیش، موسسه معتبر گارتنر پیش‌بینی کرده بود، مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ میلادی خواهد توانست با سیستم‌عامل ویندوز موبایل خود جای سهم آی‌او‌اس اپل را در بازار بگیرد. این موسسه در آن زمان برای بلک‌بری نیز پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای داشته و انتظار داشت تا در سال ۲۰۱۷ همچنان شاهد سهم قابل توجهی در سیستم‌عامل گوشی‌های همراه توسط بلک‌بری باشیم.

گارتنر پس از انتشار این آمار در خصوص آینده سهم سیستم‌عامل‌های موبایل دربازار سخنی به میان نیاورده است، اما به راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد که اندروید و آی‌او‌اس برای سال‌های متوالی‌، همچنان بازار سیستم‌عامل‌های موبایل را در اختیار خود داشته باشند و بعید به نظر می‌رسد در آینده نزدیک شاهد ظهو و محبوبیت سیستم‌عامل موبایل جدیدی باشیم.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.