شیائومی شاید در حال ساخت پردازنده موبایلی خود باشد

وال استریت ژورنال از ورود احتمالی شیائومی به بازار تولید تراشه‌های ویژه دستگاه‌های الکترونیکی همراه خبر داده است.

1

با توجه به شکایت‌های مختلفی که بر علیه کوالکام، شرکت فعال در حوزه تولید تراشه‌های ویژه دستگاه‌های الکترونیکی همراه مطرح شده به‌نظر می‌رسد زمان مناسبی است تا تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به دنبال گزینه‌های دیگری برای تامین تراشه‌های خود باشند. بر همین اساس، به گزارش وال‌استریت، شرکت چینی شیائومی هم احتمالا دست به کار شده تا توسعه پردازنده‌های مخصوص به خود را برای استفاده در گوشی هوشمند جدیدش آغاز کند.

در صورتی که شیائومی تولید تراشه‌های خود را آغاز کند، این عمل، چندین مزیت مهم برای این شرکت و مشتریانش به دنبال خواهد داشت. در گام اول، تولید گوشی‌های هوشمند برای این شرکت با هزینه کم‌تری در مقایسه با خرید تراشه‌های مورد نیاز از کوالکام یا شرکت‌های دیگر انجام‌پذیر خواهد شد. همین امر باعث خواهد شد شیائومی دستگاه‌های الکترونیکی خود را با قیمت رقابتی‌تری در مقایسه با گذشته به بازار عرضه کند. در گام بعدی، استفاده از تراشه‌های شخصی‌سازی شده به شیائومی کمک خواهد کرد تا قابلیت‌های جدید و خلاقانه را در گوشی‌های خود تعبیه کند تا محصولاتش از تولیدات برندهای دیگر متمایز شوند. به عنوان مثال، در حال حاضر هواوی از پردازنده Kirin در میت 9 استفاده کرده و همین ترکیب یکپارچه سخت‌افزاری باعث شده میت 9 به هوش مصنوعی قابل توجهی تجهیز شود. بر همین اساس، این گوشی هوشمند هواوی حالا قادر به یادگیری رفتار کاربر و بهینه‌سازی عملکرد خود است.

با وجود این، شیائومی باید اطمینان حاصل کند که محصولات تولیدی این شرکت توانایی رقابت با گزینه‌های موجود در بازار را دارند. علاوه بر هواوی، در حال حاضر سامسونگ هم با تولید تراشه‌های اکسینوس، حضوری فعال در بازار دارد. هر دو برند یادشده مدت‌هاست که در تلاشند تا کیفیت محصولات خود را به سطح نمونه‌های ارائه شده توسط کوالکام برسانند. با توجه به اینکه شیائومی هنوز در این سطح از بازار هیچ تجربه‌ای ندارد، پیش‌بینی پیروزی یا شکست این شرکت در بازار تولید تراشه‌های ویژه دستگاه‌های الکترونیکی همراه سخت است.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. erfan izadi می‌گوید

    awliii!!!!