طبق تحقیقات دانشمندان می‌توان از باکتری‌ها الکتریسیته تولید کرد!

بر اساس تحقیقات جدید دانشمندان می‌توان با مهندسی شیمیایی باکتری‌ها به تولید جریان الکتریکی رسید. در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توان از این روش برای تولید جریان الکتریکی و البته تصفیه آب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استفاده کرد.

0

برخی باکتری‌ها به‌طور پیش‌فرض و بر اساس متابولیسم خود، با استفاده از پروتئین‌های مخصوص در سلول‌هایشان قادر به تولید انرژی الکتریکی هستند. با وجود این، باکتری‌های یادشده معمولا در محیط‌های با شرایط خاص، سخت و طاقت‌فرسا زندگی می‌کنند. این در حالی است که نتیجه مطالعاتی محققان که در روز جاری در ژورنال Chem منتشر شده حکایت از آن دارد که محققان از مهندسی یک مولکول برای وارد کردن آن در داخل دیگر باکتری‌ها به‌منظور ایجاد این قابلیت استفاده کرده‌اند. به این منظور، در مرحله اول مولکولی به نام DFSO+ تولید شد که حاوی اتم فلزها (به‌ویژه آهن) است. در مرحله بعدی، DFSO+ به باکتری به نام Shewanella Oneidensis اضافه شد. مولکول سنتزی یادشده وارد سلول‌ها شده و فرایند تعامل با باکتری به‌منظور هدایت جریان الکتریکی با به‌کارگیری اتم آهن را آغاز کرد.

به این ترتیب برخی تار و پودهای S. oneidensis نیز قادر به انجام این امر خواهند شد. این ترکیب‌ها از مواد فلزی و الکترودها به‌منظور تولید جریان الکتریکی استفاده می‌کنند. با وجود این، از آنجایی که این باکتری‌ها معمولا در محیط‌های بدون اکسیژن زندگی می‌کنند کاربرد آن‌ها محدودتر خواهد شد. در این آزمایش، محققان از رشته های S. oneidensis که مهندسی شده بودند تا به طور پیش‌فرض انرژی الکتریکی تولید نکنند استفاده کردند. DFSO+ می‌تواند برای هفته‌ها در باکتری باقی بماند. از همین رو این خاصیت ممکن است برای مدت طولانی‌تری هم قابل استفاده باشد.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.