نام و لوگوی رسمی شبکه نسل پنجم مخابراتی 5G قطعی شد

روز گذشته 3GPP به‌طور رسمی اعلام کرد 5G نام رسمی برای نسل جدید تکنولوژی‌های ارتباطی ویژه دستگاه‌های همراه خواهد بود. این تکنولوژی ارتباطی،  جایگزین تکنولوژی 4G یا 4.5G فعلی نظیر LTE یا LTE-Advanced خواهد شد.

0

علاوه بر این، 3GPP لوگوی رسمی این تکنولوژی جدید را نیز منتشر کرده است. الگوی موجی شکل در لوگوی جدید از لوگوی فعلی 4G الهام گرفته شده و این در حالی است که امواج سبزرنگ لوگوی LTE-A حالا قسمتی از لوگوی جدید 5G شده‌اند. در بیانیه 3GPP اینچنین می‌خوانیم:

 استفاده از لوگوی 5G در مستندات 3GPP به این منظور انجام شده تا چشم‌اندازی از اینکه شبکه ارتباطی نسل پنجم در چه مرحله‌ای است و چه زمانی عرضه خواهد شد پیش روی بازارهای مختلف قرار گیرد. این لوگو در مستندات فاز اول توسعه 5G که تا اواخر 2018 میلادی تکمیل می‌شود (با عنوان Release 15) و پس از آن در فاز دوم یعنی Release 16 برای تکمیل در سال 2020 میلادی استفاده خواهد شد.

شرکت‌هایی که قصد دارند از لوگوی جدید 5G استفاده کنند می‌توانند با مراجعه به این وب‌سایت، نحوه استفاده، قوانین و سیاست‌های مرتبط با آن را مشاهده کنند.

Gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.