هنوز تنها ۱.۲ درصد از گجت‌های اندرویدی به اندروید نوقا مجهز هستند

سیستم‌عامل اندروید ۷ نوقا، سیستم‌عامل کامل و جامعی است اما با وجود این‌که چند ماهی از انتشار آن می‌گذرد، سهم زیادی در نسخه‌های سیستم عامل اندروید ندارد و بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، تنها ۱.۲ درصد از گجت‌های اندرویدی به اندروید نوقا مجهز هستند.

0

گوگل رسم دارد سالی یک شماره به نسخه‌های جدید اندروید اضافه می‌کند و چندی پیش شاهد انتشار اندروید ۷ بودیم. این سیستم‌عامل امکانات زیادی دارد اما آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر غریب و تنها مانده است و سهم زیادی در بین گوشی‌های اندرویدی ندارد.

شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های همراه رسم دارند تا بیشتر گوشی‌های تراز اول خود را که در یکی دو سال اخیر ساخته شده‌اند به آخرین نسخه از اندروید مجهز کنند، در این بین سایر گوشی‌های ساخته شده که عمری بیشتر از دو سال دارند، در بیشتر مواقع از چشیدن طعم نسخه‌های جدید اندروید بی‌بهره می‌مانند، این امر باعث شده است تا از زمان انتشار نهایی نسخه‌های اندروید تا تصاحب سهم قابل قبولی در گوشی‌های اندروید، چند سالی زمان ببرد.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، سهم اندروید ۷ بیشتر از ۱ درصد شده است، با این حساب نسخه‌های اندروید ۷.۰ و  ۷.۱ در مجموع ۱.۲ درصد از سهم کل نسخه‌های اندروید حاضر در گوشی‌های اندرویدی را از آن خود کرده است. این امر باعث شده است تا اندروید ۷ از اندروید‌های قدیمی Froyo و GingerBread به لحاظ حضور در گوشی‌های اندرویدی پیشی بگیرد.

جالب است بدانید بر اساس همین آمار، اندروید نسخه ۵ آب‌نبات‌ چوبی همچنان به عنوان پر استفاد‌ه‌ترین نسخه اندروید با سهم ۳۲.۷ درصد در گوشی‌های همراه هوشمند اندرویدی حضور دارد، اندروید نسخه ۶ مارشملو نیز توانسته است رتبه دوم را در حضور در گوشی‌های اندرویدی با میزان ۳۰.۷ درصد از آن خود کند.

لازم به ذکر است که میزان نصب نسخه‌های جدید iOS در گوشی‌های آیفون نسبت به آمار حضور اندروید در گوشی‌های اندرویدی تفاوت زیادی دارد و در حال حاضر iOS نسخه ۱۱ که جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل موبایل اپل است توانسته بر روی بیشتر از ۷۶ درصد از گوشی‌ و تبلت‌های اپل حضور داشته باشد.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.