میکرون تا پایان سال میلادی حافظه‌های گرافیکی GDDR6 عرضه می‌کند

حافظه‌های گرافیکی GDDR حافظه رم مربوط به کارت‌های گرافیکی است که در حال حاضر تا فناوری GDDR5X پیشرفت کرده است. اما به تازگی شرکت میکرون وعده داده است تا سال آینده میلادی حافظه گرافیکی GDDR6 را روانه بازار کند.

0

اگر اهل سخت‌افزار هستید یا اینکه به گرافیک کامپیوتر علاقه دارید، به احتمال زیاد انواع حافظه‌های گرافیکی GDDR را می‌شناسید، این حافظه‌های گرافیکی توانسته‌اند محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کنند و تاکنون شاهد نسل‌های مختلفی از آن بوده‌ایم. این امر باعث شده است تا میکرون اعلام کند تا پایان سال میلادی حافظه‌های گرافیکی  GDDR6 را نیز راهی بازار خواهد کرد.

حافظه‌ GDDR6 قرار است نسخه پیشرفته‌تر حافظه گرافیکی GDDR5 باشد با این تفاوت که نسبت به این حافظه پهنای باند دو برابر بیشتر دارند. میکرون برنامه‌های زیادی برای حافظه GDDR6 و GDDR5X دارد. به این ترتیب انتظار می‌رود این نسل از حافظه‌ها در سه سال آینده به عنوان نسل پیش‌رو حافظه‌های گرافیکی به حساب بیایند.

جالب است بدانید حافظه گرافیکی GDDR6 در بهترین حالت خود قادر است تا میزان ۱۶ گیگابایت اطلاعات را در ثانیه تبادل کند. همان‌‌گونه که اشاره شد این میزان دقیقا دو برابر پهنای انتقال اطلاعات در حافظه‌های GDDR5 است. حافظه‌های GDDR5X نیز در بهترین حالت قادر هستند تا ۱۲ گیگابایت اطلاعات را منتقل کنند.

این امکانات و ویژگی‌ها باعث شده است تا میکرون به این فکر بیافتد که از حافظه GDDR6 به غیر از بازی‌های پرگرافیک رایانه‌ای بتوان استفاده‌های دیگری نیز داشت. از طرف دیگر در کنار قدرت گرافیکی شاهد بهینه‌سازی‌های بیشتری نیز در حافظه‌های GDDR6 نسبت به نسل پیش آنها هستیم. این حافظه‌‌ها به میزان ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

سخت‌افزار مورد نیاز برای انجام بازی‌های کامپیوتری تراز اول در هر سه‌سال نیاز به ارتقا دارد در صورتی که این امر در نسل گذشته در هر ۵ سال صورت می‌گرفت. این امر باعث شده است تا میکرون وعده ساخت حافظه‌های گرافیکی GDDR6 را تا پایان سال آینده میلادی به علاقه‌مندان سینه‌چاک بازی‌های رایانه‌ای بدهد.

guru3d.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.