اپل، گوگل، فیس‌بوک و ۹۴ شرکت دیگر علیه قانون منع مهاجرت ترامپ متحد می‌شوند

این‌روز‌ها قانون منع مهاجرتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای هفت کشور مسلمان از جمله ایران امضا کرده سوژه رسانه‌های داخلی و خارجی است. امروز خبر رسیده که 97 شرکت بزرگ و مهم آمریکا علیه این فرمان متحد خواهند شد.

0

تعداد زیادی از شرکت‌های مهم فناوری از جمله اپل، گوگل، فیس‌بوک، توییتر و مایکروسافت یک دادخواست را در دادگاه ایالتی واشنگتون برای مقابله با فرمان منع مهاجرت ترامپ امضا کرده‌اند. این شرکت‌ها که مجموعاً 97 شرکت بزرگ هستند خواهان حمایت از واشنگتون علیه این فرمان ضدمسلمانی شده و همگی اعلام کرده‌اند که چنین فرمانی روی عملکرد آن‌ها تأثیر منفی خواهد گذاشت. همان‌طور که می‌دانید صدها یا هزاران نفر از نیروی متخصص این شرکت‌ها را اهالی ایران و 6 کشور دیگر مورد بحث تشکیل داده و برخی از آن‌ها دیگر قادر به بازگشت به سرزمینشان نبوده و یا نمی‌توانند به آمریکا بازگردند.

به ادعای این 97 شرکت فرمان ترامپ برخلاف اصول عادلانه‌ای سیستم مهاجرت آمریکاست که در بیش از 50 سال گذشته در حال اجرا بوده و از نظر اقتصادی، کسب‌وکار، نوآوری و رشد ضرر قابل توجهی برای آمریکا خواهد داشت. به این ترتیب شرکت‌های آمریکایی در استخدام و جذب بهترین‌های دنیا دچار مشکل خواهند شد. در این میان نام شرکت‌هایی مثل Netflix، Uber، اسپاتیفای و کیک‌استارترنیز به چشم می‌خورد.

شاید یکی از غایبان بزرگ و پرسروصدای این لیست شرکت تسلا باشد که مدیرعامل آن ایلان ماسک از ترامپ حمایت کرده و اعلام کرده شاید چنین قانونی به نفع آمریکا نباشد اما با کمی تغییر و بهبود می‌توان آن را اجرا کرد. همان‌طور که می‌دانید دادستان برخی ایالات آمریکا به‌طور موقت اجرای چنین فرمانی را متوقف کرده‌اند اما اگر حمایت کافی وجود نداشته باشد ممکن است این فرمان سرانجام قطعی و دائمی شده و این همان چیزی است که شرکت‌های بزرگ فناوری و آزادی‌خواهان از آن هراس دارند.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.