احداث خط تولید آیفون در کشور هند تأیید شد

شرکت اپل به زودی فرایند ساخت آیفون‌های خود را کشور هند آغاز خواهد کرد. این آیفون‌ها به بازار داخلی این کشور عرضه خواهند شد.

0

مدت‌هاست که حرف و حدیث‌هایی در خصوص تولید آیفون‌های شرکت اپل در کشور هند به گوش می‌رسد اما حالا اظهار نظر یکی از مقامات دولتی هند به نام Priyank Kharge که مسئول IT محلی یکی از ایالت‌های این کشور است بالاخره به‌طور رسمی تولید محصولات جدید کوپرتینویی‌ها در این کشور را تایید کرده است. او در این خصوص اعلام کرده:

آیفون‌های شرکت اپل در بنگلور تولید خواهند شد و تمامی دستگاه‌های تولیدی، به بازار داخلی عرضه خواهند شد.

با وجود این، اپل هنوز تاریخ مشخصی را برای آغاز فرایند تولید اعلام نکرده است. فرایند مونتاژ آیفون‌های اپل در بنگلور و با کمک شرکت تایوانی Wistron انجام خواهد شد. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد این شرکت جایگزین شریک سنتی اپل یعنی فاکسکان خواهد شد. با وجود این، با توسعه فرایند تولید احتمال اضافه شدن نام‌های جدید نیز وجود دارد.

بر اساس قوانین دولت هند، برندهایی که قصد خرده‌فروشی در این کشور را دارند باید 30 درصد از کالاهای خود را از محل تولید داخلی در این کشور تامین و به بازار عرضه کنند. در کنار تلاش برای تولید محصولات در هند به‌نظر می‌رسد هدف بلندمدت اپل روی توسعه نفوذ خود در بازار این کشور است. در همین راستا، این غول دنیای تکنولوژی موفق شده تاییدیه‌های ضمنی را برای راه‌اندازی مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌ها در هند دریافت کند.

تیم کوک مدیر اجرایی اپل هم از هند به عنوان بازاری که اپل قصد دارد در آن به‌صورت بلندمدت حضور داشته باشد یاد کرده است. بازار اشباع شده چین در کنار تولید گسترده گوشی‌های هوشمند باعث شده مدیر اجرایی اپل چنین دیدگاهی را برای حضور در بازار هند مطرح کند. با وجود این، هنوز هم توسعه فعالیت‌ها در کشورهای در حال توسعه، به ویژه‌ در کشورهایی نظیر هند سخت به‌نظر می‌رسد. در سال 2016 میلادی تعداد آیفون‌های به فروش رسیده در کشور هند به 2.5 میلیون دستگاه رسید. همین امر باعث شده اپل در میان برندهای پرفروش در این کشور قرارگیرد. با وجود این، کوپرتینویی‌ها قافیه را خیلی بد به برندهایی نظیر سامسونگ که گوشی‌هایی در رده ارزان‌قیمت‌های بازار در هند عرضه کرده‌اند واگذار کرده است. اپل خوش بین است تا استانداردهای زندگی در هند بهبود یابد و بازار گسترده‌تری برای عرضه گوشی‌های سطح بالای این برند در این کشور ایجاد شود. هند سومین کشوری است که فرایند تولید آیفون در آن انجام خواهد شد و همین امر می‌تواند مشوق‌های جدیدی را برای کاربران هندی ایجاد کند. علاوه بر این، فرصت‌های شغلی جدید و چشم‌اندازهای تازه‌ای هم برای تامین قطعات و سخت‌افزارها از تامین‌کننده‌های هندی ایجاد خواهد شد.

در طرف مقابل، کوپرتینویی‌ها هم در قالب رایزنی با مسئولان دولتی موفق شده‌اند از مزایای ویژه مانند معافیت 15 ساله مالیاتی برای واردات تجهیزات و مولفه‌های سخت‌افزاری بهره‌مند شوند. با این تفاسیر، به‌نظر می‌رسد در حال حاضر شرایط برد-بردی برای طرفین این قرارداد ایجاد شده است.

Gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.