ویندوز کلاود؛ پاسخ مایکروسافت به سیستم‌عامل‌ کروم

شرکت مایکروسافت قصد دارد Windows 10 Cloud را به عنوان راهکاری ویژه برای رقابت هرچه بیشتر با مرورگر کروم به بازار عرضه کند.

0

تا پیش از این تلاش‌های مایکروسافت برای رقابت با کروم‌بوک‌های شرکت گوگل به استراتژی ساده یعنی تولید لپ‌تاپ‌های ویندوزی ارزان قیمت محدود می‌شد اما حالا به‌نظر می‌رسد این شرکت با توسعه نسخه جدیدی از سیستم‌عامل ویندوز خود به نام Windows Cloud قصد دارد این رقابت را وارد مرحله تازه‌ای کند. ویندوز 10 کلاود به‌طور ویژه با تمرکز روی رقابت با سیستم‌عامل کروم توسعه یافته است. عملکرد این سیستم‌عامل تا حد زیادی شبیه به ویندوز 10 است اما قابلیت ویژه آن در عدم اجرای نرم‌افزارهای سنتی موجود برای ویندوز نهفته است. حداقل در حال حاضر، کلاود تنها نرم‌افزارهای موجود در ویندوز استور را اجرا می‌کند. این قابلیت باب میل آموزشگاه‌ها و مدارسی است که معتقدند نصب نرم‌افزارهای جانبی توسط دانش‌آموزان می‌تواند مشکلات امنیتی را به همراه داشته باشد. این احتمال وجود دارد که قابلیت Centennial که نرم‌افزارهای وین 32 را به ویندوز استور می‌آورد نیز پیش روی کاربران قرارگیرد اما در حال حاضر گزارش‌های ضد و نقیضی در این خصوص شنیده می‌شود.

هنوز مشخص نیست ویندوز کلاود چه زمانی عرضه خواهد شد. با وجود این، از آنجایی که این سیستم‌عامل در حال حاضر انتشار نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز اینسایدر را تجربه می‌کند به‌نظر می‌رسد خیلی زودتر و حتی همزمان با عرضه به‌روزرسانی Creators Update در بهار شاهد عرضه این سیستم‌عامل باشیم. مطمئنا زمان عرضه این سیستم‌عامل اهمیت ویژه‌ای برای مایکروسافت دارد. مدارس چندماه پیش از شروع کلاس‌ها برنامه‌ریزی‌های خود را برای خرید مطابق با بودجه انجام می‌دهند و از همین رو مایکروسافت باید در زمان یادشده، کامپیوترهای مجهز به Windows Cloud را به عنوان رقیبی برای کروم‌بوک‌ها به بازار عرضه کرده باشد.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.