پلی‌استیشن ۴ پرو قابلیت Boost Mode و پشتیبانی از هارد اکسترنال را دریافت می‌کند

به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید پلی‌استیشن 4 پشتیبانی بهتر از بازی‌های قدیمی و همچنین امکان استفاده از هارد اکسترنال برای نصب بازی‌ها را به همراه خواهد داشت.

0

اگر در حال حاضر در برنامه عرضه آزمایشی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری پلی‌استیشن شرکت سونی ثبت نام کرده باشید احتمالا نسخه 4.5 فیرمویر جدید سونی را دریافت و نصب کرده‌اید. همان‌طور که از شماره‌گذاری این به‌روزرسانی جدید پیداست، نسخه 4.5 به‌روزرسانی ویژه‌ای برای کاربران این کنسول بازی به حساب می‌آید. این آپدیت قابلیت‌های جذابی نظیر امکان استفاده از پس‌زمینه‌های شخصی‌سازی شده و یا به‌کارگیری منوی دسترسی سریع را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، قابلیت انتشار پست روی فید PSN و پشتیبانی از محتویات بلوری سه‌بعدی روی هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر از دیگر قابلیت‌های این به‌روزرسانی به حساب می‌آید. این در حالی است که فعالان انجمن آنلاین پلی‌استیشن 4 متوجه عرضه قابلیتی مهم‌تر شده‌اند. قابلیتی که در ادامه راه نیز عرضه آن توسط سونی تایید شد.

این قالیت که Boost Mode نام دارد تنها روی کنسول جدیدتر سونی یعنی پلی‌استیشن 4 پرو در دسترس کاربران قرار گرفته است. قابلیت یادشده این امکان را برای عناوین قدیمی‌تر فراهم خواهد کرد تا از سخت‌افزار قدرتمندتر این کنسول جدید به‌طور تمام و کمال بهره‌مند شوند. به بیان دیگر، این قابلیت که از طریق منوی تنظیمات کنسول جدید سونی در دسترس قرار گرفته امکان حذف محدودیت‌های تصنعی را فراهم کرده تا با افزایش سرعت پردازنده و پردازشگر گرافیکی، اجرای بازی‌های قدیمی به‌طور کاملا روان روی کنسول جدید سونی انجام شود. با وجود این، بازی‌هایی که با محدودیت ویژه در فریم ریت یا رزولوشن بازی طراحی شده‌اند احتمالا هیچ سودی از فعال‌سازی قابلیت یادشده نخواهند برد.

قابلیت جذاب دیگری که در به‌روزرسانی فیرمویر 4.50 پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت، پشتیبانی از هارد اکسترنال برای نصب بازی‌ها و برنامه‌ها است. به این ترتیب، کاربران پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 4 پرو می‌توانند از دیسک سخت جانبی یو‌اس‌بی 3.0 تا فضای 8 ترابایتی برای انتقال قسمتی از محتویات بازی‌ها استفاده کنند. به این ترتیب امکان جابه‌جایی بازی‌ها و استفاده از آن‌ها روی کنسولی دیگر هم فراهم خواهد شد.

هنوز زمان دقیق عرضه به‌روزرسانی فیرمویر 4.50 با کد Sasuke اعلام نشده اما اگر همه‌چیز طبق روال انجام شود مطمئنا فاصله زیادی با زمان دریافت این به‌روزرسانی نخواهیم داشت. کاربرانی که در برنامه عرضه نسخه‌های آزمایشی فیرمویرهای شرکت سونی شرکت کنند از همین حالا امکان دریافت و استفاده از به‌روزرسانی آزمایشی جدید را خواهند داشت.

Gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.