مدال‌های المپیک توکیو از بازیافت گجت‌های قدیمی ساخته خواهد شد

مردم سرزمین آفتاب تابان، ژاپن، به ایده جالبی پی‌برده‌اند، ژاپنی‌ها قرار است گجت‌های قدیمی را بازیافت کرده و از طلای استفاده شده در آنها برای ساخت مدال‌های المپیک توکیو استفاده کنند.

0

همه ما به خوبی می‌‌دانیم که در گوشی‌‌های همراه هوشمند و سایر تجهیزات الکترونیکی که از آنها استفاده می‌کنیم، طلا و سایر فلز‌های قیمتی وجود دارد، اما کاملا مشخص است که میزان این فلز‌های قدیمی در گجت‌های امروزی بسیار کم است، اما زمانی که هزاران گجت قدیمی را بازیافت کنیم، میتوان میزان قابل قبولی طلا و سایر فلزهای قیمتی بدست آورد.

این‌گونه که پیداست، عقل چشم‌ بادامی‌ها نیز کار کرده است و قرار است به جای حفر زمین و استخراج طلا، نقره و برنز، گجت‌های قدیمی را برای استخراج فلزهای قیمتی به کار رفته در آنها بازیافت کنند. برای رسیدن به این هدف، ژاپنی‌ها حدود یک سالی می‌شود که در مراکز عمومی جعبه‌هایی برای قرار دادن تجهیزات الکترونیک قدیمی و بلااستفاده قرار داده‌اند.

ژاپنی‌ها در ابتدا برنامه داشتند حدود هشت تن گجت قدیمی را از میان مردم جمع‌آوری کنند، سپس این گجت‌ها بازیافت خواهد شد تا حدود ۲ تن فلزها‌ی قیمتی برای ساخت مدال از آنها استخراج شود. مردم سرزمین آفتاب تابان، قرار است در مراسم المپیک و پارا المپیک تعداد ۵ هزار مدال را به شرکت کنندگان اهدا کنند.

بازیافت این گجت‌ها و تبدیل آنها به مدال طلا، برنز و نقره، حرکت نمادینی خواهد بود. و برندگان المپیک توکیو مدالی را بر گردن خواهند انداخت که برای استخراج آن جگر زمین پاره نشده است.

کوهی یوچیمورا، ژیمناست پرآوازه ژاپنی و دارنده سه دوره مدال طلای المپیک، پس از شنیدن این خبر در صحبت‌‌هایی گفت که بازیافت گجت‌های قدیمی و استفاده از فلزهای قیمتیِ آنها برای ساخت مدال، حرکتی است که پیام‌های زیادی برای مردمان این کره خاکی و نسل‌های آینده به دنبال خواهد داشت.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.