تمامی پلیس‌های نیویورک تا پایان سال 2019 به دوربین بدنی مجهز می‌شوند

پلیس نیویورک با تجهیز تمامی نیروهای خود به دوربین بدنی قصد دارد تنش‌ میان ساکنین و نیروهای پلیسِ محافظ مردم بکاهد.

0

سال‌ها پیش شهردار نیویورک « بیل ده بلزیو » استفاده از دوربین مخفی بدنی را طی برنامه‌ای آزمایشی بر روی عده‌ی معدودی از نیروها آزمایش کرد اما هیچ توافق رسمی برای توزیع آن در میان 35هزار نیروی پلیس وجود نداشت. حالا بر اساس توافق بدست آمده قرار است اداره‌ی پلیس نیویورک تمامی افسران خود را تا پایان سال 2019 به دوربین بدنی مجهز کند. جالب است بدانید رقمِ افسران گشت خیابانی این شهر بالغ بر 34هزار نفر است و این یکی از بزرگترین و جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ی دوربین‌بدنی تا به امروز خواهد بود!

بدیهی است اجرای این پروژه‌ی گسترده و ثبت دقیق آنچه در تعقیب و گریزها روی می‌دهد عملکرد پلیس را تا حد قابل توجهی بهبود می‌بخشد. پلیس‌های دیگر شهرها به پاک کردن و یا دستکاری ردپاها برای سرپوش گذاشتن بر خشونت بیش از حد متهم هستند. با این اوصاف اگر فرض را بر این بگیریم که دوربین‌های بدنی بدون در نظر گرفتن آنچه در صحنه روی می‌دهد مورد استفاده قرار گیرند بدون شک نتیجه‌‌ای مطلوب در راه است. از حرف تا عمل راه زیاد است! نتایج پروژه یقینا شنیدنی و دیدنی خواهد بود.

engadget

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.