گوگل آپدیت اندروید ۷.۱.۲ بتا را برای گوشی‌های پیکسل و نکسوس‌ها منتشر کرد

شرکت گوگل به‌طور رسمی از عرضه نسخه آزمایشی جدید اندروید 7.1.2 برای گوشی‌های سری پیکسل و نکسوس خبر داد.

0

اندروید 7.1.2 آزمایشی در حال حاضر برای پیکسل، پیکسل ایکس ال و پیکسل سی عرضه شده است. در میان دستگاه های سری نکسوس هم نکسوس 5X و نکسوس پلیر این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند. نکسوس 6P در حال حاضر در لیست دریافت این به‌روزرسانی قرار نگرفته اما گوگل تایید کرده این گوشی هوشمند به‌زودی به‌روزرسانی جدید را دریافت خواهد کرد. در این میان، جای خالی نکسوس 6 و نکسوس 9 که احتمالا دوران پشتیبانی گوگل از آن ها با انتشار این نسخه به پایان خواهد رسید احساس می‌شود. مالکان دستگاه‌های یادشده می‌توانند با مراجه به آدرس اینترنتی android.com/beta درخواست خود را برای دریافت این به‌روزرسانی آزمایشی ثبت کنند. این در حالی است که ایمیج‌های این نسخه جدید نیز منتشر شده است.

گوگل اعلام کرده برطرف کردن مشکلات و بهینه‌سازی در چند مورد در کنار بهبود کارایی کلی برای کاربران و البته اپراتورهای تلفن همراه در این به‌روزرسانی لحاظ شده است. به عنوان نمونه، در بخش نرم‌افزار شماره‌گیر شاهد ادغام گزینه “تماس چندرسانه‌ای” هستیم. بهبود عملکرد بلوتوث، اضافه شدن قابلیت‌هایی نظیر دمو مد برای اپراتور ورایزون و البته قابلیتی به نام “high temperature” که دمای بالای گوشی به ویژه در قالب استفاده از پلتفرم دی‌دریم را هشدار می‌دهد از جمله نکات قابل توجه در این به‌روزرسانی است. گوگل هنوز لیست کامل قابلیت‌های جدید این به‌روزرسانی را منتشر نکرده و به انتشار لیست “مشکلات شناسایی شده” اکتفا کرده است. از جمله مشکلاتی که تاکنون در این آپدیت شناسایی شده می‌توان به محو شدن ناگهانی منوی دسترسی سریع به تنظیمات در برخی موارد، از کار افتادن ناگهانی لانچر پیکسل در هنگام جستجو برای یافتن برنامه‌ها در قالب اتصال صفحه‌کلید فیزیکی و یا ناپایداری در برقراری ارتباط با وای‌فای اشاره کرد.

در نهایت بد نیست بدانید گوگل به‌طور رسمی تایید کرده دوره دوساله پشتیبانی از نکسوس 6 و نکسوس 9 به پایان رسیده و این دو دستگاه هوشمند، به‌روزرسانی اندروید 7.1.2 را دریافت نخواهند کرد. این دستگاه‌ها همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهیانه را دریافت می‌کنند.

arstechnica

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.