مهمترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته دوم بهمن

در سری مقاله “مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت” به مرور و بررسی اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی در هفته‌ای که سپری شد خواهیم پرداخت. هدف انتشار این سری مقاله این است تا افرادی که نتوانسته‌اند اخبار بازی‌های مورد علاقه خود را در طول هفته دنبال کنند، به صورت یکجا آن را همراه با فارنت مرور نمایند…

0

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار هفته گذشته یعنی از تاریخ 9 الی 15 بهمن ماه را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از کرک شدن بازی رزیدنت اویل 7 گرفته تا اعتراضات سازندگان بازی به تصمیمات دونالد ترامپ:

اخبار مهم هفته

بازی انحصاری WILD همچنان با قدرت روند ساخت خود را ادامه می‌دهد

بازی زیبای وایلد که در مراسم Paris Game Week سال 2015 به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 معرفی شد، کم کم داشت از خاطره‌ها پاک می‌شد اما شایان ذکر است که توسعه‌دهنده آن، آقای مایکل اَنسِل، در حساب شخصی خود با انتشار تصویری جدید، طرفداران این بازی را دوباره خوشحال نمود.

جزئیاتی جدید و جالب از بازی Mass Effect: Andromeda به انتشار رسید

مدت زیادی تا انتشار یکی از بازی‌های مورد انتظار سال 2017، مس افکت اندرومدا، نمانده است بنابراین سازندگان هر روز اطلاعاتی تازه‌ای از این عنوان را منتشر می‌کنند. تهیه‌کننده بازی، آقای فرناندو مِلو، اعلام کرد که مس افکت جدید از قابلیت کراس-پلی بین پلتفرم‌های مختلف پشتیبانی نخواهد کرد و بخش آنلاین نیز به صورت Peer-to-Peer خواهد بود، بدین معنی که میزبان سرور، به دلخواه و براساس کیفیت اتصال، به بازیکنان اجازه حضور بر روی سرور را می‌دهد.

نرخ فریم بازی بر روی پلتفرم پی‌سی قفل نبوده و براساس سخت‌افزار کاربر، نرخ فریم متغیر خواهد بود. همچنین می‌توانید نام و لباس کاراکتر خود را به دلخواه برگزینید اما نام کاربر اگر چیزی غیر از اسم‌های تعریف‌شده خود بازی باشند، با نام Ryder در گفتگوها از آن‌ها یاد خواهد شد. بازی مس افکت اندرومدا در تاریخ 21 مارس مصادف با اول فروردین 1396 برای PS4، Xbox One و PC عرضه خواهد شد.

خبر بد و خوب برای بازی Resident Evil 7

در هفته‌ای که سپری شد، اتفاقات خوب بدی برای بازی رزیدنت اویل 7 رقم خورد. خبر خوب اینکه بازی رزیدنت اویل 7 توانست به سرعت صدر جدول فروش هفتگی در بریتانیا را تصاحب کند. اما خبر بد برای سازندگان و خوب برای طرفداران سودجو این است که بازی تنها پس از گذشت 5 روز از تاریخ عرضه‌اش، توسط گروه CPY کرک شد و عملا قفل دنوو چیزی به جز یک ماکت بی‌خاصیت برای آن به حساب نیامد. در این باره آقای توماس گوبل، مدیر بازاریابی شرکت Denuvo، اذعان داشت که تیم سازنده این قفل همیشه گفته است که شکستن فعل دنوو سخت است اما غیرممکن نیست.

به این ترتیب بازی رزیدنت اویل 7 نیز به لیست بازی‌های کرک شده توسط این گروه معروف اضافه شد. عناوینی مانند Rise of the Tomb Raider، Deus ex Mankind Revolution و Far Cry: Primal حداقل مدتی طول کشید تا کرک شوند اما کرک شدن بازی بزرگی مانند رزیدنت اویل 7 آن هم تنها 5 روز پس از انتشار، می‌تواند خبر بسیار وجشتناکی برای سازندگان قفل دنوو باشد.

از کنسول بازی اکس‌باکس وان سال‌ها پشتیبانی خواهد شد

بدون شک برگ برنده مایکروسافت در سال 2017 را می‌توان پروژه اسکورپیو دانست. یک کنسول بازی بسیار قدرتمند که قادر به اجرای تمامی بازی‌ها با کیفیت 4K Native است. اما در این بین سوالی برای کاربران کنسول اکس‌باکس وان پیش آمده است، اینکه با انتشار اسکورپیو، باید با کنسول اکس‌باکس وان خود خداحافظی کنند؟

آقای فیل اسپنسر، مدیر عامل بخش اکس‌باکس مایکروسافت، در این مورد توضیح داد که کنسول بازی اسکورپیو تنها یک مکمل برای اکس‌باکس وان است و می‌توان نقشی همانند پلی‌استیشن 4 پرو و پلی‌استیشن 4 عادی برای آن در نظر گرفت. تمامی لوازم جانبی حاضر اکس‌باکس برای کنسول اسکورپیو نیز کاربرد دارد و تنها تفاوتش قدرتمندتر بودن آن خواهد بود. پس خیال طرفداران راحت که مایکروسافت تا مدت‌ها از کنسول اکس‌باکس وان پشتیبانی خواهد نمود.

اعتراضات سازندگان صنعت بازی‌های رایانه‌ای به فرامین مهاجرتی دونالد ترامپ

با تصویب و اعمال قانون منع ورود مهاجرین 7 کشور مسلمان جهان توسط رئیس جمهور حال حاضر ایالات متحده، سازندگان صنعت جهانی بازی‌های ویدیویی نیز ساکت ننشستند و اعتراضات خود را یکی پس از دیگری به این تصمیم نژادپرستانه و غیرقابل قبول نشان دادند. در ادامه خلاصه‌ای از اعتراضات را توسط افراد و انجمن‌های گوناگون شاهد هستیم.

  • بیانیه انجمن بین‌المللی توسعه‌دهندگان بازی(IGDA)، این تصمیمات را بی‌ارزش و عاملی برای برای محدودیت بر رشد و خلاقیت بازی‌سازان از رنگ‌ها و نژادهای مختلف خواند و به صورت تمام قد در برابر آن مخالفت کرد.
  • انجمن سرگرمی‌های نرم‌افزاری(ESA) در ایالات متحده، اعتراضات خود را مقداری با احتیاط اعلام کرد و در بیانیه آن‌ها، سخن از نیازشان به بازی‌سازان با استعداد از سرتاسر جهان در جهت رشد اقتصادی کشور به میان آمده است.
  • سخنگوی انجمن مصرف‌کنندگان محصولات سرگرمی(ECA)، فرامین مهاجرتی ترامپ را یک قضیه و معضل کاری از دید صنعت گیم تعریف کرد.

در کنار این افراد و انجمن‌ها، سازندگان و ارگان‌های بسیاری دیگر نیز از سراسر جهان به این تصمیمات اعتراض خود را به شکل‌های مختلف نشان دادند اما باید دید در ادامه چه پیش خواهد آمد و آیا این مشکل پابرجا خواهد ماند یا دولت امریکا در فکر رفع آن خواهد بود.

بازی FIFA 18 رسما تایید شد

یکی از قابل پیش‌بینی‌ترین اتفاقات سال 2017، تایید بازی FIFA 18 بود که بالاخره توسط کمپانی EA انجام شد. سازنده بازی در حالی این خبر را منتشر کرد که بیان نمود، در فیفا 18 شاهد بخش Journey یا به اصطلاح بخش داستانی کامل‌تری خواهیم بود و طرفداران بخش FUT یا اولتیمیت تیم نیز آماده حضور در یک FUT هیجان‌انگیزتر با ویژگی‌هایی گسترده‌تر باشند. تاریخ انتشار بازی هنوز مشخص نیست اما همانند تایید آن که قابل پیش‌بینی بود، می‌توان متصور شد که در اواخر تابستان باید منتظر عرضه آن باشیم.

جزئیات آپدیت جدید فیرمویر پلی‌استیشن 4 و لیست بازی‌های رایگان PS Plus

آپدیت جدید نرم‌افزار(فیرمویر) کنسول پلی‌استیشن 4 یعنی ورژن 4.5، ویژگی‌های جالبی را اضافه خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها که افراد بسیاری منتظر آن بودند، پشتیبانی از هارد اکسترنال است که در این آپدیت جدید برای کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت. هارد اکسترنال عملکردی کاملا مشابه هارد اینترنال کنسول خواهد داشت و تفاوتی احساس نخواهید کرد. البته هارد اکسترنال شما باید USB 3.0 بوده و بیشتر از 8 ترابایت نباشد.

ویژگی‌های دیگری از جمله شخصی‌سازی تصویر پس‌زمینه منو و قابلیت PS4 Pro Boost Mode نیز می‌تواند طرفداران را خوشحال نماید. حالت Pro Boost کیفیت بازی‌هایی که پچ ویژه ورژن پرو پلی‌استیشن 4 را ندارند را افزایش خواهد داد. ماه آینده منتظر نسخه نهایی این آپدیت باشید.

قابل توجه کاربران دارای اشتراک پلی‌استیشن پلاس که بازی‌های رایگان ماه فوریه مشخص شدند و در لیست آن عناوین قابل توجهی مانند Little Big Planet 3 و Not a Hero دیده می‌شود. در ادامه لیست کامل را مشاهده می‌نمایید:

LittleBigPlanet 3 – PS4
Not a Hero – PS4
Starwhal – PS3, Cross Buy with PS4
Axtnna: Eended Edition – PS3
Ninja Senki DX – PS Vita, Cross Buy with PS4
TorqueL – PS Vita, Cross Buy with PS4

سه‌شنبه هفته جاری می‌توانید این بازی‌ها را به رایگان دانلود نمایید، البته اگر حق اشتراک PS Plus را تهیه کرده باشید.

نمرات و متای بازی مورد انتظار Nioh

یکی از انحصاری‌های برجسته کنسول پلی‌استیشن 4 را می‌توان بازی نقش آفرینی Nioh دانست. عنوانی که به گفته بسیاری از افراد پتانسیل موفقیت بالایی دارد و حتی می‌تواند به یک فرنچایز باارزش برای سونی تبدیل شود. نمرات بازی Nioh:

LaPS4 = 92
XGN = 92
Game Informer = 90
Attack of the Fanboy = 90
Destructoid = 90
M3 = 90
Multiplayer.it = 88
The Games Machine = 88
Areajugones = 87
Everyeye.it = 85
Eurogamer Italy = 80
Stevivor = 80
Trusted Reviews = 80
Gameblog.fr = 80
USgamer = 80
Push Square = 80
ظاهرا سه روز دیگر باید شاهد عرضه یکی از برترین بازی‌های سبک A-RPG باشیم زیرا تعدادی از منتقدین از آن با عنوان دارک سولز ساده شده یاد می‌کنند و حتی برخی‌ها معتقند بازی Nioh پتانسیل کسب جایزه برترین نقش آفرینی سال را نیز دارد.

بازی‌های انتشار یافته در این هفته

این هفته شاهد عرضه عناوین ژاپنی مختلف بودیم اما نمی‌توان از هفته سپری‌شده با عنوان یک هفت روز به یادماندنی یاد کرد زیرا عناوین چندان مهمی منتشر نشدند. از بازی‌های مهم هفته گذشته می‌توان Dynasty Warriors: Godseekers و Poochy & Yoshi’s Woolly World را نام برد. در ادامه لیست کامل بازی‌های انتشار یافته را مشاهده نمایید:

January 30, 2017 | یازدهم بهمن 1395

Disgaea 2

پلتفرم: Windows

——————

Double Dragon IV

پلتفرم: Windows / PS4

====================

January 31, 2017 | دوازدهم بهمن 1395

Digimon World: Next Order

پلتفرم: PS4

——————

Divide

پلتفرم: PS4

——————

Dynasty Warriors: Godseekers

پلتفرم: PS4 / PS Vita

====================

February 02, 2017 | چهاردهم بهمن 1395

Fire Emblem Heroes

پلتفرم: Android / iOS

====================

February 03, 2017 | پانزدهم بهمن 1395

Poochy & Yoshi’s Woolly World

پلتفرم: 3DS

——————

A House of Many Doors

پلتفرم: Windows / Mac

——————

Husk

پلتفرم: Windows

====================

مانند همیشه نظرات و انتقادات خود را در مورد این بخش در قسمت نظرات برای ما ارسال نمایید تا در جهت بهبود این سری قدم برداشته و تلاش کنیم. نظر شما در مورد اتفاقات این هفته چیست؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.