هارددیسک 16 ترابایتی سیگیت در سال 2018 از راه می‌رسد

شرکت سیگیت قصد دارد برای اولین بار در جهان، در سال 2018 میلادی دیسک سخت 16 ترابایتی خود را به بازار عرضه کند.

0

با نگاهی حتی سطحی به روند افزایش ظرفیت ابزارهای ذخیره‌سازی دیجیتالی نظیر دیسک‌های سخت، فلش مموری‌ها و SSDها در چند سال اخیر، به خوبی می‌توان رقابت تنگاتنگ موجود در این سطح از بازار را درک کرد. همین رقابت باعث شده شرکت‌ها به‌طور پیوسته به دنبال رونمایی از محصولاتی پیشرفته‌تر با فضای ذخیره‌سازی بیشتر باشند. سیگیت از جمله شرکت‌های فعال این بازار، سال گذشته با رونمایی از دیسک سخت 10 ترابایتی چشم‌ها را به خود خیره کرد اما این مطمئنا پایان کار نخواهد بود و در ادامه این روند، مسئولان این شرکت قصد دارند در سال 2018 میلادی از درایو 16 ترابایتی خود هم رونمایی کنند.

بر اساس گزارش‌های جدید، سیگیت در حال حاضر درایوهای 16 ترابایتی خود را در مسیر توسعه قرار داده تا این محصولات برای ورود به بازار در سال آینده میلادی آماده شوند. در نظر داشته باشید که در حال حاضر حتی درایوهای حالت جامد با فضای بیشتر از 16 ترابایت هم در بازار وجود دارند. حتی سیگیت خودش هم درایو 60 ترابایتی حالت جامد را معرفی کرده اما در صورتی که این محصول جدید یعنی درایو 16 ترابایتی به بازار عرضه شود، باید سیگیت را تولیدکننده پرحجم‌ترین درایو مغناطیسی جهان نامید.

اگرچه درایو 16 ترابایتی سیگیت محصولی خاص است اما به سخت‌افزار ویژه‌ای نیاز نخواهد داشت. سیگیت اعلام کرده این محصول، درایوی 3.5 اینچی است که با اکثر کامپیوترهای دسکتاپی متداول در بازار سازگاری دارد. هنوز قیمت این محصول مشخص نشده اما در حال حاضر درایو 10 ترابایتی این شرکت با قیمت 534.99 دلار به فروش می‌رسد. از همین رو، باید قیمت حداقلی 500 دلاری را برای این درایو 16 ترابایتی قطعی دانست.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.