اپل در حال حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور!

خبرهای خوبی از برخورد اپل استور با اپلیکیشن‌های ایرانی به گوش نمی‌رسد، از قرار معلوم رابطه اپل استور و اپ‌های ایرانی شکرآب شده است و اپل در حال حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور خود است.

1

این‌گونه که پیداست اپل کمر همت به حذف اپلیکشن‌های ایرانی از اپ استور خود زده است. چند روز پیش شاهد حذف اپلیکیشن دی‌‌جی کالا از اپ‌استور اپل بودیم. در خصوص این رفتار، توضیح کاملی از جانب اپل مطرح نشده اما شما بهتر از ما می‌دانید که سیاست‌های جدید آمریکا بدون شک در حذف اپلکیشن‌های ایرانی از اپ استور اپل تاثیر مستقیم دارد.کاربران آیفون به خوبی به خاطر دارند که اپ استور اپل در مهر ماه سال جاری به روی کاربران ایرانی گشوده شد، توسعه‌دهندگان ایرانی نیز اپلیکیشن‌های خود را از طریق سایر کشورها در اپ استور اپل قرار می‌دهند.

همان‌‌گونه که می‌‌دانید فرآیند انتقال وجه در اپلیکیشن دیجی‌کالا از طریق درگاه شاپرک مسیر می‌شود، این درگاه از سیستم‌های پرداخت جهانی مجزا شده است و مغایرتی با شرایط وضع شده برای اپلیکیشن‌ها از جانب اپل ندارد. با این حساب مشخص نیست اپل چه بهانه‌ای برای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی خواهد تراشید.

اپل در حال حاضر برای توسعه‌دهندگان ایرانی که قصد بارگذاری اپلیکیشن در اپ‌‌استور را داشته باشند، پیام می‌‌دهد که در حال حاضر از قرار دادن اپلیکیشن‌هایی که فرآیند تحریم ایران را تسهیل می‌بخشند جلوگیری می‌کند و امکان آپلود اپلیکیشن برای توسعه‌دهندگان ایرانی میسر نیست، در نتیجه توسعه‌‌دهندگان برای قرار دادن اپلیکیشن در اپ استور تا لغو این تحریم‌ها باید صبر پیشه کنند.

در حال حاضر سیاست اپل در خصوص حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور، واضح نیست و  مشخص نشده است که آیا تمامی اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور حذف می‌شوند یا اینکه تنها اپلیکیشن‌هایی که به تحریم‌ها مربوط هستند از اپ استور حذف خواهند شد.

ناگفته نماند که اپ استور تنها برای کاربران ایرانی سخت‌گیری و وسواس به‌ خرج نمی‌دهد و چندی پیش شاهد حذف اپلیکیشن نیویورک تایمز برای کاربران چینیِ اپ استور نیز بودیم. با در نظر گرفتن تمامی این موارد نمی‌توان نظر قطعی در خصوص حذف تمام اپ‌های ایرانی از اپ استور صادر کرد، اما با توجه به سابقه‌ای که از اپ استور سراغ داریم، باید انتظار حذف اپ‌های ایرانی بیشتری را از اپ‌استور اپل داشته باشیم.

9to5mac.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مبين می‌گوید

    کشور امریکا از روز تاسیس تا الان کارش زور و ظلم بوده