افتتاح دیتاسنتر و شبکه TD-LTE مبین‌نت در چهار شهر کشور

در مراسمی که امروز با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد مرکز داده و شبکه TD-LTE (اینترنت ثابت نسل چهارم) شبکه ارتباطات مبین‌نت به بهره‌برداری رسید.

1

همان‌طور که می‌دانید اپراتورها و تأمین‌کنندگان اینترنت اخیراً به عرضه سرویس جدید TD-LTE یا همان اینترنت پرسرعت ثابت نسل چهارم روی آورده‌اند و حالا مبین‌نت نیز در گام اول این فناوری را در چهار شهر افتتاح می‌کند. این شهرها شامل تهران، کرج، مشهد و کیش بوده و قرار است تا پایان سال این تعدادبه 11 شهر برسد. به گفته محمود واعظی وزیر ارتباطات در حال حاضر 1.5 میلیون کاربر اینترنت نسل چهار وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال 99 به 5 میلیون کاربر افزایش خواهد یافت.

به اعتقاد وزیر ارتباطات رقابت همیشه باعث پیشرفت می‌شود و بنگاه‌ها و شرکت‌ها باید از پدید آمدن رقبا خوشحال باشند. او دلیل شکوفایی افتصادی شرکت‌ها در بازار بین‌المللی را رقابت سالم دانست و گفت تمام سعی خود را برای انحصارها انجام داده و خواهد داد.

در ادامه دکتر “محمود واعظی”، با اشاره به افزایش سرمایه بازار ICT طی سه سال گذشته اعلام کرد:« برای دستیابی  به این مهم دست بخش خصوصی را باز گذاشتیم و برخلاف سیاست قطره چگانی دوره‌های پیشین به بخش خصوصی چارچوب دادیم تا به توسعه دست پیدا کنیم.» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:« با این حال هنوز نتوانسته‌ایم به سهم واقعی خود در بازار جهانی برسیم. براساس جمعیت جهان باید یک درصد از سهم بازار جهان را داشته باشیم درحالیکه این سهم هم‌اکنون 0.3 درصد است.»

در این مراسم همچنین حسین ریاضی مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت از تلاش وزارتخانه برای از بین بردن انحصار فناوری‌هایی نظیر 3G در گذشته قدردانی کرده و اعلام کرد مبین‌نت به دنبال اینترنت اشیا، CDN و تولید محتوا نیز هست و با توجه به رقابت بین شرکت‌های مختلف و افزایش حجم شبکه، حالا سرویس TD-LTE سرعتی بین 4 تا 40 مگابیت بر ثانیه خواهد داشت. مهندس ریاضی همچنین در مورد افزایش اندازه بازار و لزوم توسعه شبکه مبین‌نت گفت:« از یک طرف شرکت دیتا بر لزوم کاهش قیمت تاکید دارد و از طرف دیگر مردم به دنبال دسترسی آسان به اینترنت بی‌سیم و باسیم هستند. این مسایل ما را مجبور کرد تا به دنبال سرویس CDN، محتوا و اینترنت اشیا باشیم و حجم شبکه خود را نیز تا 10 برابر افزایش دهیم.

پس از راه‌اندازی Lte مبین‌نت، دکتر واعظی ضمن بازدید از مرکز نگهداری شبکه، مرکز خدمات و همچنین سایر واحدهای پشتیبانی و اجرایی درگیر در پروژه TD-LTE دیتاسنتر شرکت ارتباطات  مبین‌نت  را نیز افتتاح کرد و در حاشیه آن اظهار کرد: «راه‌اندازی دیتاسنتر از سوی دولت تنها برای نگهداری اطلاعات حیاتی کشور خواهد بود و سایر خدمات را از طریق بخش خصوصی دنبال خواهیم کرد و نقش دولت تنها حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.»

ایسنا

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Behnam می‌گوید

    چرا تعرفه های خوبی قرار نمیدین تا مردم رو ترغیب کنید ، هنوز این شرکت مبین نت و همراه اول و حتی کلی شرکت اینترنتی دیگه متوجه نیستن و تو خوابن که ایرانسل داره همشونو قورت میده …
    با سرعت اینترنت فوق العاده و قیمت بسیار مناسب