اپلیکیشن‌های اندرویدی که در توضیحات از شکلک‌ها استفاده می‌کنند دانلود بیشتری دارند!

در دوره اموجی‌ها زندگی می‌کنیم و تابه‌حال درباره این شکلک‌ها فیلم سینمایی ساخته‌شده ، نوار لمسی به آن‌ها اختصاص داده‌اند و حتی موتور جست‌وجوی مخصوص به خود را دارند. علاوه بر این‌ها ظاهراً اپلیکیشن‌هایی که در آن‌ها از اموجی‌ها استفاده می‌شود دانلود بیشتری دارند!

0

حالا یک شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزار به نام Novoda تحقیقی انجام داده که نشان می‌دهد اموجی‌ها می‌توانند کاربران را به دانلود اپلیکیشن هم ترغیب کنند. تیم این شرکت با استفاده از ابزار آزمایش A/B موجود در Google Developer Console که به توسعه‌دهندگان امکان بازسازی، تست و کشف بهترین ترکیب عکس و متن را برای افزایش دانلود اپلیکیشن می‌دهد، آزمایشی را انجام دادند. آن‌ها در این آزمایش از 3 اموجی (?،  ?و ?) در توضیحات اپلیکیشن Ccleaner تولید Piriform استفاده کردند.

در این آزمایش در بخش اول تصور شد که 25 درصد از کاربران گوگل پلی‌استور در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند و در بخش دوم چنین نبود. در آلمان و ایتالیا، دو اموجی موشک و عدد 100، باعث شد که کاربران 20 درصد بیشتر برنامه را دانلود کنند. عجیب بود که کاربران ساکن لهستان با علامت سطل زباله تا 7 درصد بیشتر اپلیکیشن را دانلود کردند.

نتایج روسیه، اسپانیا و فرانسه قاطعانه نبود و بااینکه در آمریکا به‌شدت از اموجی‌ها استفاده می‌شود، کاربران به برنامه‌ای که در توضیحاتش از اموجی استفاده‌نشده بود واکنش مثبت نشان دادند.

شرکت Novoda در توضیحات خود می‌نویسد که بهینه‌سازی‌های اپ‌استور نقش اساسی و قابل‌اندازه‌گیری در درآمد یک توسعه‌دهنده ایفا می‌کند. بااین‌وجود نمی‌توان به نتیجه‌ای قاطع برای کاربران تمام کشورها رسید. برخی، از اموجی‌های خاص تأثیر می‌گیرند و برای سایرین اصلاً نباید از این شکلک‌ها استفاده کرد. Novoda به توسعه‌دهندگان توسعه می‌کند که در آزمایش‌های خود از کشوری که می‌خواهند آن را هدف بگیرند استفاده کنند و به عبارتی آزمایش را بومی‌سازی کنند. جالب است بدانیم که آیا در یک یا دو سال آینده نتایج به همین صورت خواهد بود؟ شاید تا آن زمان استفاده از اموجی‌ها کاهش پیداکرده باشد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.