پایونیر اولین درایو بلوری 4K را برای پی‌سی معرفی کرد

شرکت پایونیر به‌طور رسمی از اولین درایوهای بلوری 4K برای استفاده در کامپیوترهای شخصی رونمایی کرد.

0

اگرچه در شرایط فعلی اکثر کاربران ترجیح می‌دهند به محتویات چندرسانه‌ای با رزولوشن بالا از طریق سرویس‌های پخش آنلاین دسترسی داشته باشند اما هنوز هم کاربرانی هستند که استفاده از گزینه‌های سخت‌افزاری را ترجیح می‌دهند. شرکت پایونیر با تمرکز روی این دسته از کاربران، روز جاری چند محصول ویژه را رونمایی کرد. این شرکت از اولین درایورهای بلوری اولترا اچ‌دی ویژه کامپیوترهای شخصی رونمایی و تاکید کرد این محصولات از ماه آینده میلادی به بازار عرضه خواهند شد.

پخش‌کننده‌های بلوری اولترا اچ‌دی پایونیر با مدل BDR-S11J-BK  و BDR-S11J-X به‌طور کامل با خواندن دیسک‌های 4K سه لایه‌ای سازگاری دارند. درایور این محصولات هم به همراه یک نسخه از نرم‌افزار PowerDVD شرکت سایبرلینک عرضه خواهد شد که توانایی اجرای فیلم‌های 4K را از روی دیسک‌ها خواهد داشت. البته این تمام ماجرا نیست و کاربرانی که یکی از این درایوها را خریداری می‌کنند به کامپیوتر شخصی مجهز به ویندوز 10 و نسل هفتم پردازنده اینتل Core i5 یا Core i7 در کنار درگاه HDMI 2.0a سازگار با HDCP 2.2 نیاز خواهند داشت.

هر دوی این درایورهای مخصوص کامپیوترهای شخصی می‌توانند فرایند خواندن و نوشتن اطلاعات را انجام دهند اما برای دیسک‌های بلوری اولترا اچ‌دی، تنها فرایند خواندن انجام خواهد شد. از نظر عملکردی، این دو درایو تشابه زیادی با هم دارند اما مدل BDR-S11J-X بهینه‌سازی‌های بیشتری برای دیسک‌های فشرده دارد.

پایونیر اعلام کرده این محصولات از ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد اما قیمت درنظر گرفته شده برای این محصولات را اعلام نکرده است.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.