وال استریت: اپل بخشی از محصولات آینده خود را در هند خواهد ساخت

کاهش میزان فروش آیفون‌های شرکت اپل در کشور چین باعث شده اپل تمرکز خود را به حضور روی بازار هند به عنوان دومین بازار بزرگ فروش گوشی‌های هوشمند معطوف کند.

0

سال گذشته Gene Munster، تحلیلگر شرکت Piper Jaffray پیش‌بینی کرده بود که اپل می‌تواند 62 میلیون به تعداد کاربران سیستم‌عامل iOS در کشور هند اضافه کند. او معتقد بود رسیدن به این آمار، مستلزم حضور قدرتمندتر کوپرتینویی‌ها در بازار این کشور است. از جمله راهکارهایی که اپل می‌تواند به این منظور به‌کار ببندند حضور پررنگ در چشم‌انداز این بازار از طریق راه‌اندازی مراکز فروش یا اپل استورها است. این در حالی است که قوانین محلی در چنین شرایطی اپل را مجبور خواهند کرد تا حداقل30 درصد از محصولات به فروش رسیده در این فروشگاه‌ها را در خاک هند تولید کند.

وال استریت ژورنال در گزارش خود مدعی شده مدیران اجرای اپل به همین منظور دیداری را با مقامات بلندپایه دولت هند تدارک دیده‌اند. آن‌طور که توسط منابع آگاه اعلام شده هر دو طرف به نتیجه‌های مثبتی که همان تولید محصولات اپل (شامل آیفون) در کشور هند است رسیده‌اند.

در حال حاضر شرکت‌های آمریکایی فعال در حوزه تکنولوژی، کم‌تر از 5 درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند هند را در اختیار دارند. یکی از موانع جدی بر سر راه حضور قدرتمند اپل در بازار هند آن است که دستمزد شهرواندن هندی بسیار پایین است و اکثر خریدهای مربوط به گوشی‌های هوشمند، با بودجه‌ای کم‌تر از 150 دلار انجام می‌شود. آیفون سطح بالای موجود در بازار هند، آیفون 5S است که 300 دلار قیمت دارد. با این تفاسیر، قیمت، مولفه‌ای اساسی است که اپل برای موفقیت در بازار هند باید به جد روی آن تمرکز کند.

اپل به دنبال دریافت کمک‌های ویژه از دولت هند است تا بتواند فرایند تولید را در این کشور آغاز کند. یکی از منابعی که تعامل نزدیکی با نارندرا مودی نخست وزیر هند دارد اعلام کرده اپل به دنبال برخورداری از معافیت مالیاتی 15 ساله برای واردات مولفه‌ها و تجهیزات سخت‌افزاری است. این امر می‌تواند به اپل در کاهش قیمت آیفون‌های تولید شده در این کشور که باید با مدل‌های اندرویدی ارزان‌قیمت رقابت کنند، کمک کند.

چنین قراردادی هم به شرکت اپل و هم به دولت هند کمک‌های وافری خواهد کرد. اپل موفق به حضور جدی در بازاری خواهد شد که نفوذ گوشی‌های هوشمند در آن تنها حدود 15 درصد است. دولت هند هم این امکان را خواهد داشت تا شغل‌هایی با میزان پرداختی بیشتر برای شهروندان خود ایجاد کند. پیش از این حرف و حدیث‌هایی هم مبنی بر استفاده اپل از توانای‌های شرکت هندی ویسترون برای تولید آیفون در این منطقه جغرافیایی شنیده می‌شد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.