ایسوس Tinker Board رقیب رسپبری پای را با قابلیت پخش ویدئوی 4K معرفی کرد

برد کوچک و دوست‌داشتنی رسپبری پای توانسته است دل بسیاری از علاقه‌مندان به سخت‌افزار را به دست‌ بیاورد، باخبر شدیم ایسوس هم دست به تولید یک برد الکترونیک کوچک با قدرت و توان بالا زده است، این برد کوچک، Tinker Board نام دارد و از امکان پخش ویدئوی 4K بهره می‌برد.

0

اگر از دور دستی بر سخت‌افزار کامپیوتر دارید و و اهل ساخت و تولید محصولات الکترونیک هوشمند باشید، به احتمال زیاد تاکنون نام برد رسپبری پای به گوش شما خورده است، این برد کوچک و دوست‌داشتنی به اندازه‌ای محبوبیت پیدا کرد که در مدت کوتاهی شاهد عرضه‌ نسخه‌های جدید و قوی‌تری از رسپبری پای بودیم، مدل‌های جدید رسپبری پای از توان سخت‌افزاری خوبی بهره می‌برند اما باز هم در دنیای کامپیوتر و فناوری‌های جدید نمی‌توان هرگز نسبت به توان سخت‌افزاری یک محصول رای نهایی صادر کرد و همیشه جای ارتقا وجود دارد.

به همین منظور ایسوس برای اینکه نیاز علاقه‌مندان به بردهای الکترونیک با توان سخت‌افزاری بالا را پاسخ داده باشد، برد جدیدی را با نام Tinker Board معرفی کرد که رقیب رسپبری پای به حساب می‌آید و به راحتی ویدئوهایی با کیفیت 4K پخش می‌کند. برد Tinker Board ایسوس به لحاظ ابعاد و قد و قواره همانند رسپبری پای طراحی شده است و تقریبا ابعادی برابر با یک کارت اعتباری دارد. اما همان‌گونه که اشاره شد در Tinker Board ایسوس شاهد حضور سخت‌افزار قوی‌تری هستیم.

جالب است بدانید این برد از پردازنده ۴ هسته‌ای راک‌چیپ استفاده می‌کند و در نتیجه به راحتی فیلم‌های 4K را می‌تواند اجرا کند. به این ترتیب روی این برد برای ساخت یک دستگاه پخش خانگی برای اجرای هرگونه محتوای باکیفیت ویدئویی به راحتی می‌توان حساب باز کرد. اگر از طرفداران رسپبری پای باشید حتما می‌‌دانید که حتی نسخه جدید این برد پرطرفدار نیز تنها از یک گیگابایت رم بهره می‌برد، اما ایسوس در Tikner Board خود میزان رم را دو برابر رسپبری پای قرار داده و شاهد حضور ۲ گیگابایت رم در این محصول جدید ایسوس هستیم.

پورت شبکه اِترنت و جدیدترین نسل درگاه SDIO نیز برای اضافه کردن تجهیزات مختلف در Tinker Board از جانب ایسوس تعبیه شده است، یکی از مهمترین اهداف ساخت بورد رسپبری پای، قیمت پایین آن برای دسترسی عموم مردم است و در نتیجه ایسوس نیز برای رقابت با رسپبری پای چاره‌ای نداشته به غیر از اینکه قیمت Tinker Board را با سخت‌افزار قوی‌تر، چندان گران اعلام نکند و در حال حاضر Tinker Board ایسوس قیمتی برابر با ۶۸ دلار دارد.

با این حساب Tinker ‌Board به لحاظ قیمت می‌تواند با رسپبری پای رقابت کند، اما به لحاظ نرم‌افزاری حرف چندانی برای گفتن ندارد، از طرف دیگر بنیاد رسپبری پای، پشتیبانی نرم‌افزاری بسیار خوبی از کیت‌های خود می‌‌کند. بر روی Tinker board شاهد حضور یک نسخه از توزیع معروف دبیان که بر پایه لینوکس توسعه‌داده شده است نیز هستیم، این توزیع از مدیا پلیر Kodi برای پخش و استریم ویدئوها بهره می‌برد.

engadget.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.