اسلایدر جدید ویندوز 10 برای کنترل دقیق مصرف انرژی

مدیریت مصرف انرژی لپ‌تاپ‌ها همیشه مورد اهمیت بوده است و از قرار معلوم مایکروسافت اسلایدر جدیدی را ویندوز 10 برای کنترل دقیق مصرف انرژی قرار خواهد داد.

0

مایکروسافت دائم در حال اضافه کردن امکانات و ویژگی‌های جدیدی به ویندوز ۱۰ است، یکی از این موارد اسلایدر جدیدی است که به کنترل و نظارت دقیق میزان مصرف انرژی باتری لپ‌تاپ یا تبلت کمک می‌‌کند. این‌ گونه که پیداست کاربران به کمک این اسلایدر قادر هستند به بهترین نحو ممکن، مصرف باتری را برای بیشترین کارآیی یا بالاترین میزان نگه‌داری شارژ دستگاه تنظیم کنند.

اسلایدر پاوِر به قسمت نمایشگر باتری لپ‌تاپ در پایین نوار وظیفه، کنار ساعت اضافه خواهد شد. مایکروسافت مدعی است کاربران با استفاده از این اسلایدر جدید قادر هستند بنا به نیاز خود، توان لازم را از باتری لپ‌تاب طلب کنند در نتیجه این اسلایدر برای افزایش علمکرد لپ‌تاب در بیشترین حالت خود قرار می‌گیرد و زمانی نیز که باتری لپ‌تاپ رو به اتمام است کاربر با قرار دادن اسلایدر در حالت مصرف بهینه انرژی می‌تواند مدت زمان بیشتری از باتری لپ‌تاپ انرژی دریافت کند.

لازم به ذکر است که ویندوز پیش از این نیز دارای ابزاری برای تنظیم مصرف باتری لپ‌تاپ بود، اما این گزینه به راحتی در دسترس نبود و کاربران برای تنظیم میزان مصرف باتری لپ‌تاپ چاره‌ای نداشتند به غیر از اینکه به کنترل پنل مراجعه کرده و تنظیمات مربوط به باتری را انجام دهند، اما با آپدیت جدید ویندوز ۱۰،‌ کاربر به راحتی در قسمت نمایشگر باتری در نوار وظیفه می‌تواند با این اسلایدر جدید میزان مصرف انرژی را کنترل کند.

این ویژگی جدید که توسط کاربران ویندوز اینسایدر نیز تست شده است، قرار است با آپدیت بیلد 15014 در اختیار کابران قرار بگیرد، مایکروسافت در کنار اضافه کردن این ویژگی، وعده داده است که بهینه‌سازی‌های بیشتری را برای مصرف باتری در آپدیت‌های بعدی خود به ویندوز ۱۰ اضافه کند.

در پایان ذکر این نکته نیز لازم است که در کنار اضافه شدن این امکان جدید شاهد حضور یک فروشگاه الکترونیک جدید برای خرید کتاب در ویندوز ۱۰ نیز هستیم، با استفاده از این بوک‌استور، کاربر قادر است کتاب‌های دیجیتالی را خریداری کرده و در مرورگر مایکروسافت اج مطالعه کند.

ubergizmo.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.