سامسونگ دلیل آتش گرفتن گلکسی نوت 7 را دو مشکل متفاوت باتری در نسخه اولیه و جایگزین اعلام کرد

سرانجام انتظار به پایان رسید و سامسونگ نتایج تحقیقات خود را پیرامون دلایل آتش گرفتن گلکسی نوت 7 اعلام کرد. به گفته این شرکت نسخه‌های ابتدایی و جایگزین گلکسی نوت 7 به دو مشکل متفاوت باتری دچار بوده‌اند.

0

اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ پس از فراخوان اولیه گوشی‌های جایگزینی را برای کاربران ارسال کرد که قرار بود بدون مشکل باتری باشد اما ظاهراً این گوشی‌ها از مشکل دیگری رنج می‌بردند. به گفته سامسونگ گوشی‌های اولیه دارای مشکل در طراحی باتری خصوصاً مشکلی در ببخش بالا و سمت راست باتری بودند که الکترون‌ها را نسبت به خم شدن آسیب‌پذیر کرده و در برخی موارد باعث شکستن جداکننده زبانه‌های مثبت و منفی و در نتیجه اتصال کوتاه و آتش گرفتن شده است.

در مورد گوشی‌های سری دوم که سامسونگ تأمین‌کننده دیگری را برای باتری انتخاب کرد مشکلی در طراحی باتری وجود نداشت اما این شرکت جدید که برای تأمین درخواست زیاد سامسونگ عجله کرده بود باتری‌ها را با مشکلاتی در ساخت عرضه کرده بود که مجدداً باعث اتصال کوتاه و آتش شد.

مدیر بخش موبایل سامسونگ ضمن عذرخواهی مجدد گفت: این یک بحران دردناک برای من بود. به گفته آقای D.J. Koh این حادثه سخت‌ترین اتفاق 33 سال دوران کاری او در سامسونگ محسوب می‌شود.

سامسونگ در این تحقیقات حدود 700 نفر از کارمندان و متخصصان خود را به کشف دلیل اصلی این رویداد مأمور کرده بود و بیش از 200 هزار گوشی و 30 هزار باتری اضافه در این فرآیند تحقیقاتی استفاده شد. سامسونگ همچنین اعلام کرده طراحی گوشی به هیچ‌وجه ارتباطی به مشکل آتش گرفتن نداشته است. این غول کره‌ای از سه شرکت مجزای UL، Exponent و TUV Rheinland نیز برای تأیید و صحه گذاشتن روی نتایج تحقیقات کمک گرفته است.

گفته می‌شود مشکل اولیه باتری می‌توانست با تست اشعه ایکس مشخص شده و مشکل بعدی نیز احتیاج به کالبدشکافی باتری توس سامسونگ داشته است. ظاهراً بخش کنترل کیفیت سامسونگ هیچ‌کدام از این آزمایشات را انجام نداده بود. به گفته سامسونگ از این پس کنترل کیفیت باتری‌ گوشی‌های این شرکت متفاوت خواهد بود تا چنین حوادثی در آینده رخ ندهد. اینفوگرافیک زیر نیز روند انجام آزمایشات جدید برای جلوگیری از چنین مشکلاتی را شرح می‌دهد:

به گفته D.J. Koh نه‌تنها گلکسی اس 8 بلکه تمامی گوشی‌های آینده سامسونگ از این پس با دقت تحت این آزمایش‌های سخت‌گیرانه قرار خواهند گرفت و جای نگرانی برای کاربران وجود نخواهد داشت.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.