ارتش کره از کلیپ بازی‌های ویدئویی برای فروش جنگنده‌های واقعی استفاده کرده است!

کره جنوبی در سال 2015 میلادی باافتخار جت جنگنده خود Kai KF-X را در ویدئویی نشان داد؛ این جت شکوفایی 14 سال کار و تلاش مداوم بوده است.  متأسفانه بیش از یک سال بعد روزنامه Korea Times متوجه شد ویدئویی که برای نشان دادن قابلیت‌های شگفت‌انگیز این جت استفاده‌شده بود، در حقیقت متعلق به بازی‌های ویدئویی قدیمی بوده است!

0

در ادامه گزارش روزنامه می‌خوانیم که سرقت ادبی این کلیپ در حدود 40000 دلار هزینه به همراه داشته است. ارتش کره جنوبی به‌سرعت متوجه شد که در ساخت این کلیپ (برگرفته از بازی‌های Battlefield 3 و Ace Combat: Assault Horizon) از شرکت‌های سازنده بازی اجازه لازم کسب نشده و موافقت کرد که استفاده از این کلیپ‌ها را متوقف کند.

حالا نهادهای دخیل در کره جنوبی در تلاشی برای اجتناب از شرم ملی، تقصیر را به گردن یکدیگر می‌اندازند. درحالی‌که ارتش شرکت تولیدکننده ویدئو را مقصر می‌داند، تولیدکنندگان ویدئو به‌سرعت از خود دفاع کرده و میگویند که آژانس مسئول توسعه دفاع و صنایع هوا و فضای کره، هردو تصمیم نهایی را گرفته‌اند و چیزی به آن‌ها تحمیل نشده بود.

استفاده بدون اجازه از فیلم دو بازی می‌تواند اقدامات و مجازات قانونی در پی داشته باشد؛ به این معنی که ممکن است این جت بیش از قبل برای کره جنوبی هزینه به‌جای بگذارد. هیچ‌کدام از تولیدکننده‌های Battlefield و Ace Combat که به ترتیب دو شرکت EA و Namco Bandai هستند تابه‌حال نظر خود را اعلام نکرده‌اند.

بچه‌ها به خاطر بسپارید که جنگ شوخی و بازی نیست؛ مگر اینکه خیلی دقیق به ویدئوهای تبلیغاتی‌شان نگاه کنید.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.