کوالکام: در نمایشگاه CES 2017 گوشی نوکیا 8 لو نرفته است!

در طی مراسم CES 2017 شاهد درز تصاویر و مشخصات گوشی رمز آلودی بویدیم که به گوشی نوکیا ۸ نسبت داده می‌شد، اکنون کوالکوام مدعی است این گوشی به هیچ‌وجه نوکیا ۸ نبوده است!

0

بر کسی پوشیده نیست که نوکیا قصد حضور مجدد در صنعت موبایل را دارد و برای این حضور دوباره در حال ساخت گوشی اندرویدی ترازاول و قدرتمندی است، از طرف دیگر در مراسم CES 2017 که به تازگی برگزار شد شاهد تصاویر و مشخصات گوشی بودیم که گفته می‌شد این گوشی همان گوشی نوکیا ۸ است که انتظار می‌رود تا یکی دو ماه دیگر شاهد رونمایی آن باشیم.

اکنون پس از این که تصاویر و مشخصات نوکیا ۸ در اینترنت دست به دست چرخیده است، کوالکوام هرگونه نسبت دادن گوشی مذکور را با نوکیا ۸ اشتباه می‌خواند. در نمایشگاه CES 2017 این گوشی رمزآلود در حالی که لوگوی اسنپ‌دراگون بر روی آن جا خوش کرده بود به نمایش گذاشته شد. به لحاظ سخت‌افزاری نیز در همان مراسم اشاره شد که نوکیا ۸ از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۵، شش گیگابایت رم، اسپیکر دوگانه در قسمت جلو، یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی در قست پشت و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در قسمت جلو بهره می‌گیرد.

این موارد باعث شد تا شایعه حضور نوکیا ۸ با چنین مشخصات سخت‌افزاری قوت بگیرد. اکنون نیز، کاترین بِیکِر، سخنگوی کوالکام، آب پاکی را روی دست هواداران گوشی‌های نوکیا ریخت و طی نامه‌ای رسما متذکر شد که کوالکوام آنقدر بی‌ملاحظه نیست که به همین راحتی، مشخصات یک گوشی پرچمدار را برملا کند. البته کوالکام در این نامه متذکر شده است که مشخصات گوشی رمزآلودی که در CES 2017 شاهد آن بودیم دقیق اعلام نشده است. این گوشی در واقع یک نمونه آزمایشی برای به نمایش گذاشتن قابلیت‌های جدید چیپست کوالکام بوده است.

با این حساب می‌توان گفت از یک طرف مطمئن هستیم که ساخت و معرفی گوشی پرچمداری از جانب نوکیا با نام نوکیا ۸ در دستور کار این شرکت قرار دارد و از طرف دیگر نیز با قطعیت می‌توانیم اعلام کنیم که آنچه از گوشی رمزآلودی که توسط کوالکام در CES 2017 مشاهده کردیم، هیچ ربطی به نوکیا ۸ ندارد.

به احتمال بسیار زیاد نوکیا ۸ در کنگره جهانی موبایل که حدود یک ماه دیگر برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد و به این ترتیب هواداران نوکیا تا آن زمان چاره‌ای به جز صبر ندارند.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.