اپل امسال تنها با اتکا به فروش iOS خود به یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل می‌شود

بر کسی پوشیده نیست که سلاطین فناوری‌ درآمدهای نجومی دارند، در این بین ممکن است اپل امسال تنها با اتکا به فروش iOS خود به یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل شود.

0

تریلیون در دسته عددهای بزرگ و نجومی قرار می‌گیرد و به همین دلیل کمتر این عدد را در زندگی روزمره شاهد هستیم، اما بد نیست بدانید وقتی صحبت از یک تریلیون دلار به میان می‌آید، در واقع منظور یک هزار میلیارد دلار است!

از قرار معلوم اپل تنها با اتکا به فروش iOS خود قصد دارد به معنای واقعی پول پارو کند و به یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل شود. کارشناسان موسسه آماری و تحقیقاتی Asymco بر این باور هستند اپل با اتکا به فروش iOS و سایر سرویس‌های اشتراکی خود می‌تواند در سال میلادی ۲۰۱۷ درآمد خود را به بیشتر از یک تریلیون دلار افزایش دهد.

بنا به ادعای این موسسه تحقیقاتی، درآمد اپل از طریق فروش iOS در نیمه سال ۲۰۱۷ به ۹۸۰ میلیارد دلار خواهد رسید، از زمان معرفی اولین آیفون در ده سال پیش، تاکنون بیشتر از ۱.۲ میلیارد دستگاه از این سری گوشی‌ها به فروش رسیده است. این امر باعث شده تا کارشناسان اقتصادی آیفون را موفق‌ترین کالا در تمامی دوران خطاب کنند. در این بین فروش سایر محصولات اپل را نیز نباید دست کم گرفت، آی‌پد، آی‌پاد تاچ، اپل واچ و اپل تی‌وی نیز انتظار می‌رود که در مجموع فروشی حدود ۱.۷۵ میلیارد داشته باشند.

در این بین حدود ۱۰۰ میلیارد دلار نیز اپل از فروش اپلیکیشن‌ و سرویس‌های خود به جیب خواهد زد. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان به راحتی حدس زد که سال ۲۰۱۷ سال اپل است و این شرکت به راحتی می‌تواند رکورد فروش یک تریلیون دلار را در سال از آن خود کند!

البته ناگفته نماند که معرفی یک محصول استثنایی و مشتری‌پسند نیز در این بین به رسیدن اپل برای فروش یک تریلیون دلاری خود کمک خواهد کرد. میلیاردها دستگاه گوشی آیفونی که اکنون در دست کاربران در سراسر دنیا قرار دارد نیز همانند چاه‌ نفت عمل کرده و پول‌ها را راهی جیب اپل می‌کنند.

از طرف دیگر پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۷ نیز نفوذ اپل در صنعت موبایل باشیم، معرفی یک آپی‌پاد جدید در اسفند ماه امسال، به همراه رونمایی از آیفون‌های جدید در شهریور سال آینده، در کنار رونمایی از یک اپل‌ واچ جدید نیز از مواردی است که انتظار می‌رود به فروش و درآمدزایی اپل در سال جاری میلادی کمک بیشتری بکند.

لازم به ذکر است که انتظار می‌رود در آیفون بعدی اپل شاهد حضور صفحه‌نمایش OLED و فناوری شارژ بی‌سیم باشیم، این موارد هم بدون شک به فروش آیفون‌های بعدی اپل کمک خواهند کرد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.