تلویزیون OLED جدید و شگفت‌انگیز سونی را باید در واقع محصول ال‌جی به حساب آورد!

تکنولوژی استفاده شده در تلویزیون‌های جدید OLED سونی درواقع دست‌پرورده شرکت کره‌ای ال‌جی دیسپلی است.

2

بدون شک یکی از نکات قابل توجه در بخش رونمایی‌های صوتی و تصویری نمایشگاه CES 2017 به بازگشت سونی به سمت استفاده از تکنولوژی‌ OLED و ادغام آن در تلویزیون‌های سری براویا مربوط است. این در حالی است که سونی با ادغام سیستم صوتی در صفحه‌نمایش محصول جدید خود و حذف اسپیکرهای آن، نوآوری را به اوج رسانده است. در واقع تلویزیون جدید OLED سونی با لرزش صفحه‌نمایش به سمت جلو و عقب، صدا تولید می‌کند. با وجود این، خبرهای جدید حکایت از آن دارد که تمامی این تکنولوژی‌های جدید در واقع از ال‌جی دیسپلی کره‌ای سرچشمه‌ می‌گیرند.

اگر تاکنون با خود فکر می‌کردید که چرا ال‌جی الکترونیکس و ال‌جی دیسپلی دو بخش مجزا از هم هستد بدنیست بدانید تفاوت این دو در آن است که ال‌جی دیسلی امکان توسعه و فروش تکنولوژی خود را به دیگر شرکت‌ها (البته در صورتی که رقابت مستقیم در میان نباشد) خواهد داشت. اگرچه ال‌جی رقابت زیادی با سونی در بازار فروش تلویزیون دارد اما تمرکز ال‌جی دیسپلی تنها روی فروش صفحه‌نمایش و مولفه‌های مورد نیاز برای آن‌ها است.

با تمام این تفاسیر، نباید منکر طراحی و مهندسی خوب شرکت سونی در پشت پرده تولید تلویزیون‌های جدید OLED شد اما استفاده از تکنولوژی ال‌جی دیسپلی در محصول تولیدی این شرکت ژاپنی به آن معنا خواهد بود که تلویزیون OLED جدید و شگفت‌انگیز سونی را باید در واقع محصول ال‌جی به حساب آورد و احتمالا راهکارهای مشابه را در دیگر محصول‌های آماده ورود به بازار نیز شاهد خواهیم بود.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. آرمان می‌گوید

    این دیگه ازون حرفا بود خدایی
    خب اینجوری باید گوشی های اپل هم مال سامسونگ و سونی دونست بخاطر پردازنده و دوربینش !

    1. ax1 می‌گوید

      موافقم.