جذاب‌ترین محصولات بخش خودرو نمایشگاه CES 2017 به روایت تصویر

صنعت خودرو صنعتی است که همیشه پتانسیل بالایی دارد و هر روزه در حال پیشرفت است و شرکت‌های مختلفی هر روزه تلاش می‌کنند تا به استانداردهای تازه و کارآمد برسند. امسال در جریان CES نیز ماشین‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه بودند.

0

این نمایشگاه یک هفته پیش از نمایشگاه اتومبیل که در دیترویت برگزار می‌شود راه افتاده بود و سازندگان خودرو تلاش کردند تا در خلال این نمایشگاه به معرفی محصولات تازه و جدید خود بپردازند و با ذائقه مردم بیشتر آشنا شوند.


خودرو مفهومی تویوتا آی (愛)

محصول تازه تویوتا کمی بازی با کلمات دارد. در زبان ژاپنی و چینی کلمه 愛 به معنای عشق است و همچنین آی «AI» تلفظ می‌شود. در وهله اول خب معنای عشق آشکار می‌شود اما اگر کمی ریزتر نگاه کنیم معنای هوش مصنوعی که به اختصار AI نوشته می‌شود نیز مشخص است و اشاره‌ای به هوش مصنوعی درون خودرو دارد.

درهای این ماشین به شکل عادی باز نمی‌شوند و به سوی بالا باز می‌شوند، همچنین بین درها کنسولی وجود ندارد که فضایی بین دو ردیف صندلی ایجاد کند و جدا کننده باشد. هوش مصنوعی درون ماشین که Yui نام دارد توسط صدا کنترل می‌شود. در پشت ماشین نیز یک صفحه‌نمایش بزرگ وجود دارد که اطلاعات مانند گردش به چپ را به دیگر ماشین‌ها نمایش خواهد داد.


خودرو مفهومی BMW i

این طرح از BMW بسیار آینده‌نگرانه است و نگاهی کاملا متفاوت به مقوله خودروها دارد. اولین نکته که این خودرو دارای یک سیستم کاربری به نام HoloActive Touch است. این سیستم، یک سیستم تمام لمسی است که با حرکات انگشت نیز کارایی دارد و شما از طریق یک نمایشگر که بالای کنسول میانی به سقف خودرو وصل شده می‌توانید امور خودرو را کنترل کنید.

همانگونه که گفتیم این ماشین نگاهی تازه به مقوله خودرورانی دارد. طراحی فضای درونی ماشین به گونه‌ای بوده که مسافرین آن بتوانند حس یک اتاق را داشته باشند، یک اتاق متحرک، در ابتدا که کنسولی میانی وجود ندارد و تمام خودرو یک تکه است و همچنین گوشه‌ای از خودرو یک کتابخانه کوچک وجود دارد و به صورت کلی شما احساس آرامش خاصی را در ماشین خواهید داشت.


خودرو Chrysler Portal

شرکت کرایسلر یکی از معروف‌ترین برندها در تولید مینی‌ون است. ایده‌آل برای یک خودرو مینی‌ون، خودرویی است که برای یک خانواده تولید شده و قادر به جا به جایی یک خانواده کامل باشد. اما با پا گذاشتن به عرصه جدید، خانواده‌ها کوچک و کوچک‌تر می‌شوند و دیگر نیاز به مینی‌ون کمتر می‌شود.

کرایسلر این را می‌داند و تلاش دارد تا با تولید خودرویی پر از تکنولوژی و امکانات جذاب بازارش را حفظ کند. اولین نکته این ماشین این است که تا شش نفر ظرفیت دارد. پس از آن درهای خودرو جلب توجه می‌کنند که کشویی باز می‌شوند و دیگر نیاز به نگرانی نسبت به ماشین‌های عابر نیست. همچنین داشبورد این ماشین نیز دارای یک صفحه‌نمایش و یک ارتباط اینترنت است.


خودرو بدون‌ سرنشین هیوندای Ioniq

ماشین‌های بدون سرنشین مدتی است که وارد بازارها شده‌اند و شرکتی همانند تسلا یکی از سردمداران این صنعت است. ایده‌آل این است که این خودروها بتوانند جای رانندگی انسان را بگیرند و رانندگی بی‌دردسر و امنی را به ارمغان بیاورند.

برخی شرکت‌هایی که هم‌اکنون در صنعت خودروسازی حرفی برای گفتن دارند در تلاشند تا کم کم وارد این زمینه از خودروها شوند و هیوندای نیز یکی از این شرکت‌هاست. این شرکت در خلال نمایشگاه CES خودرو Ioniq را به نمایش گذاشت که یک خودرو بدون سرنشین تمام خودکار و الکتریکی است.


موتورسیکلت با تعادل خودکار هوندا

هوندا یک موتورسیکلت تازه در نمایشگاه CES معرفی کرد که یکی از مشکلات بزرگ رانندگی با وسایل دو چرخ را از بین برده است. مطمئنا هنگام استفاده از وسایلی همچون دوچرخه یا موتورسیکلت یکی از مهم‌ترین مسائل بالانس نگه‌داشتن وسیله است.

اگر تجربه سوار شدن بر یک موتورسیکلت یا هر وسیله دوچرخی را داشته باشید تائید خواهید کرد که چون وسله نقلیه شما تنها دو چرخ دارد، راننده باید وزن خود را با وسیله هماهنگ کند. اما موتور هوندا این قابلیت را دارد که خودکار روی دو چرخ خود تعادل را حفظ کرده و نیاز به انجام کار خاصی از سوی راننده نباشد. این قابلیت در ترافیک‌های سنگین که حرکت آرام است به شدت کارآمد خواهد بود.


خودرو بدون سرنشین Audi Q7

این یک Audi Q7 معمولی نیست. این خودرو از یک هوش مصنوعی که توسط شرکت انویدیا طراحی شده بهره می‌برد و این هوش مصنوعی به آن کمک می‌کند که مسیر خود را بیابد.

البته این هوش مصنوعی و مسیریابیش به محوطه داخل نمایشگاه محدود بود، اما شرکت آئودی و انویدیا برنامه دارند تا سال 2020 این تکنولوژی را کامل کنند و این خودرو را وارد بازار کنند.


خودرو مفهومی هوندا NeuV

خودرو هوندا NeuV که به اختصار به معنای وسیله کارآمد الکتریکی جدید معنی می‌شود یک طرح مفهومی است که دارای هوش مصنوعی بسیار بلندپروازانه است.

این هوش مصنوعی Hana نام دارد و این قابلیت را دارد تا احساسات راننده را درک کند و یک مکالمه با راننده داشته باشد. حتی این هوش مصنوعی این قدرت را خواهد داشت که ارزان‌ترین روش برای شارژ خودرو را پیدا کند.

داخل ماشین نیز یک پنل بزرگ نمایشی وجود دارد که راه ارتباطی بین راننده و هوش مصنوعی ماشین خواهد بود. همانطور که حدس می‌زنید این خودرو نیز قرار است خودکار باشد و نیازی به رانندگی سرنشین نخواهد داشت و تمام الکتریکی خواهد بود.


خودرو مفهومی Volkswagen ID

خودرو ID یک طرح مفهومی است که اولین خط تولید خودروهای الکتریکی شرکت فولکس‌واگن خواهد بود. شما می‌توانید با لمس کردن لوگوی VW که روی فرمان خودرو قرار دارد، خودرو را در حالت تمام خودکار قرار دهید و همچنین فرمان خودرو کنار خواهد رفت و به جای آن داشبورد بیرون خواهد آمد تا راننده احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

شرکت Volkswagen برنامه دارد تا سال 2020 این خودرو را به بازار عرضه کند و همچنین این شرکت قول داده که هر بار شارژ این دستگاه 600 کیلومتر جوابگوی راننده خواهد بود. همچنین این شرکت برنامه دارد تا سال 2025 یک میلیون دستگاه خودروی الکتریکی فروخته باشد.


خودرو مفهومی BladeGlider نیسان

شرکت نیسان خودروی BladeGlider را معرفی کرد که انگار از قلب یک فیلم علمی تخیلی بیرون آمده است. این ماشین اسپرت و قوی هیچ آلایندگی نخواهد داشت و تماما با سوخت برقی کار خواهد کرد.

این خودرو ابتدا تنها یک طرح مفهومی بود اما نیسان دو سال وقت صرف ساخت این نسخه کرد. این خودرو هیچ آینه بغلی ندارد و به جای آینه دو صفحه نمایش در هر طرف کنسول قرار دارند و می‌توان پشت ماشین را کامل و واضح مشاهده کرد.

PCWorld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.