نوکیا در حال کار بر روی دستیار صوتی احتمالی خود با نام «ویکی» است

نوکیا به‌تازگی علامت تجاری جدید Viki یا ویکی را ثبت کرده که ممکن است نشان از ساخت دستیار صوتی مخصوص به این شرکت فنلاندی داشته باشد.

0

اپل دستیار صوتی خود به نام سیری را دارد، گوگل Google Assistant، مایکروسافت کورتانا، آمازون الکسا و حتی بنا بر شایعه‌ای سامسونگ هم به فکر ایجاد دستیار صوتی خود به نام Bixby افتاده است. به نظر می‌رسد که نوکیا نمی‌خواهد از این قافله عقب بماند، چراکه به‌تازگی علامت تجاری جدیدی را ثبت کرده که ممکن است نشان از ساخت دستیار صوتی مخصوص به این شرکت فنلاندی داشته باشد.

ثبت علامت جدید درباره نرم‌افزاری به نام Viki یا ویکی بود که توضیحات آن شبیه به پلتفرم دستیار صوتی به نظر می‌رسید. در پایین بخشی آن را می‌خوانیم:

نرم‌افزاری برای ایجاد و نظارت بر دستیاران موبایل و وب که با دانش سروکار داشته و تمام منابع اطلاعاتی خود را در یک گفت‌وگو و رابط صوتی ترکیب می‌کنند.

البته که تصور ما در این مرحله چیزی بیشتر از حدس و گمان نیست، اما به نظر می‌رسد که نوکیا نیز برای ساخت دستیار صوتی برنامه‌ریزی کرده باشد. مطمئن نیستیم که دستیار صوتی این شرکت چه زمانی آغاز به کار کند، اما احتمالاً در کنار گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید آن‌ها در MWC 2017 ماه بعد معرفی خواهد شد.

به‌تازگی شرکت HMD که گوشی‌های نوکیا را تولید می‌کند، گوشی هوشمند اندرویدی Nokia 6 را معرفی کرده است. این دستگاه به قابلیت‌های قوی مجهز شده، اما مسلماً یک پرچم‌دار نخواهد بود. در آن خبر، حرفی از Viki نیز نشنیدیم.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.