سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری اپل در SoftBank

ایده‌های نو و کاربردی همیشه وقت از مراکز تحقیقاتی غول‌های فناوری سرچشمه نمی‌گیرد، از این رو هر از چند گاهی شاهد خرید استارتاپ‌های کوچک توسط شرکت‌های حوزه دره سیلکون ولی هستیم.

اپل نیز اگرچه اکنون به عنوان با ارزش ترین برند جهان شناخته می‌شود، با این حال پیش‌بینی می‌شود که به دلیل عدم خلاقیت در محصولاتش ممکن است در آینده جایگاه خود را از دست بدهد. مدیران ساکنین کوپرتینو با اشراف به این موضوع سعی می‌کنند تا حد امکان از ایده استارتاپ‌های کوچک حمایت کنند تا در نهایت بتوانند از آن‌ها در محصولات جدید خود استفاده کنند.

در همین حال شنیده می‌شود که این شرکت احتمالاً مبلغ یک میلیارد دلار در SoftBank سرمایه گذاری خواهد کرد. SoftBank که در اصل یک شرکت ارائه دهنده خدمات مخابراتی در کشور ژاپن محسوب می‌شود، با این حال در نظر دارد با همکاری یک موسسه عربستانی صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی را با سرمایه 100 میلیارد دلاری تأسیس کند که هدف آن حمایت و پوشش استارتاپ‌های نوپا در سطح جهانی است.

اپل نیز که سابقه همکاری بلند مدتی با سافت بانک داشته، در نظر دارد مبلغ 1 میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری کند. اپل با این کار می‌تواند از آخرین فناوری‌های تولید شده در سطح جهانی مطلع شود و هم اینکه بهترین ایده‌های استارتاپ‌ها را در صورت موافقت صاحب ایده استفاده نماید.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نظرات بسته شده است.