سامسونگ با معرفی سری Notebook Odyssey پا به عرصه لپ‌تاپ‌های گیمینگ گذاشت

سرانجام سامسونگ نیز وارد عرصه پردرآمد لپ‌تاپ‌های گیمینگ شده و شب گذشته دو مدل لپ‌تاپ از سری نوت‌بوک ادیسه را مخصوص بازی معرفی کرد.

0

سامسونگ سال‌هاست که در زمینه پی‌سی و لپ‌تاپ فعالیت می‌کند اما تاکنون پا به عرصه لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی نگذاشته بود. سرانجام در CES 2017 سامسونگ نیز لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود را معرفی کرد. هر دو مدل شبیه به بسیاری از رقبا مشکی رنگ با تزئینات قرمز بوده و قرار است نسخه 15 اینچی بهمن ماه و نسخه 17 اینچی نیز فروردین‌ماه به بازار عرضه شوند.

از نظر کیبورد نسخه 15 اینچی دارای یک صفحه‌کلید جزیره‌ای با نور پس‌زمینه قرمز است اما نسخه 17 اینچی دارای چندین دکمه اضافه و نور پس‌زمینه RGB قابل تنظیم توسط کاربر خواهد بود. سامسونگ این دو لپ‌تاپ را برای کاهش وزن از پلاستیک ساخته و در آن‌ها خبری از فلز و آلومینیوم نیست. هر دو لپ‌تاپ در کنار تاچ‌پد خود یک بخش براق با نور پس‌زمینه دارند که آن‌ها را از رقبا متمایز کرده اما کاربرد خاص و ویژه‌ای هم به آن‌ها نبخشیده است. صفحه‌نمایش هر دو نسخه 1080p بوده با این تفاوت که نسخه بزرگ‌تر دارای روشنایی بیشتر 300 نیت نسبت به 280 نیت در نسخه 15 اینچی است.

هر دو لپ‌تاپ به پردازنده‌های نسل هفتمی Core i7 اینتل مجهز بوده و با هارد دیسک یک ترابایتی و 256 گیگابایت حافظه SSD همراه هستند. سامسونگ کارت گرافیک نه‌چندان قدرتمند NVIDIA GeForce GTX 1050 را برای این دو لپ‌تاپ در نظر گرفته که نسبت به رقبا کمی ضعیف‌تر عمل خواهد کرد. این لپ‌تاپ‌ها را می‌توانید با 64 گیگابایت رم و حافظه‌های بیشتر SSD پرسرعت NVMe سامسونگ نیز سفارشی کنید. وزن نسخه 15 اینچی 2.53 و وزن نسخه 17 اینچی 3.79 کیلوگرم اعلام شده که نسبت به مدل‌های گیمینگ مناسب است.

این لپ‌تاپ‌ها با درگاه‌های USB 3، USB Type-C، اترنت و HDMI عرضه شده و نرم‌افزار Odyssey Control نیز برای کنترل سخت‌افزاری آن‌ها در نظر گرفته شده است. نسخه 15 اینچی این لپ‌تاپ قرار است با قیمت پایه 1200 دلار عرضه شود اما قیمت نسخه 17 اینچی هنوز مشخص نیست. به این ترتیب به نظر نمی‌رسد سری ادیسه بتواند با لپ‌تاپ‌های ROG ایسوس یا Predator ایسر رقابت کند اما اگر به بازی‌های نسبتاً سبکی مثل Overwatch علاقه دارید همین مدل‌ها می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.