اولترابوک جدید Gram 14 ال‌جی با ادعای 21 ساعت دوام شارژ

جدیدترین تلاش ال‌جی برای تولید لپ‌تاپی با ضخامت کم و در عین حال عملکرد بالا، به تولید محصولی به نام Gram 14 منجر شده که روز جاری و در نمایشگاه CES 2017 توسط این شرکت کره‌ای رونمایی شد.

0

لپ‌تاپ جدید ال‌جی تا حد زیادی به مدل‌های پیشین شباهت دارد. به عنوان مثال، خبری از صفحه‌نمایش لمسی نیست و این محصول از نظر ضخامت و وزن تا حد زیادی شبیه به مدل سال 2015 میلادی است. لپ‌تاپ جدید ال‌جی 2.16 پوند وزن دارد و از این منظر نمی‌توان خرده‌ای به آن گرفت. این در حالی است که وجه تمایز این محصول با لپ‌تاپ‌ سال گذشته، ادعای الجی مبنی بر امکان استفاده از Gram 14 برای 21 ساعت، آن‌هم با یک‌بار شارژ است. الجی پیش از این هم راهکارهایی را برای کاهش ضخامت لپ‌تاپ‌های خود به کار بسته بود. راهکارهایی که در نهایت باعث شده بود Gram سال قبل این شرکت به سختی بتواند برای 5 ساعت روشن بماند. در صورتی که ادعای الجی مبنی بر امکان استفاده از این لپ‌تاپ برای 21 ساعت صحیح از آب درآید باید اعتراف کرد که شاهد پیشرفتی چشمگیر در بهبود مهندسی طراحی و تولید لپ‌تاپ‌های جدید بوده‌ایم. بد نیست بدانید این مقدار، دو برابر بیشتر از ادعای عملکرد باتری محصولات شرکت اپل است.

الجی جزئیاتی را هم در خصوص فرایند طراحی محصولی با ضخامت کم و عملکرد مناسب باتری منتشر کرده است. Gram 14 از بدنه تمام‌فلزی بهره می‌برد که به گفته این شرکت از آلیاژ نانو کربنی منیزیومی ساخته است. این اولین بار است که از این ماده در تولید محصولی از محصولات ال‌جی استفاده شده است. با تولید محصولی با وزن کم، الجی این امکان را بدست آورده تا باتری با ظرفیت بالاتر را در این محصول ادغام کند. کره‌ای‌ها مدعی شده‌اند از تکنولوژی جدیدی در صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ جدید استفاده شده که به پنل IPS امکان رسیدن به بیشینه نور و رزولوشن را داده و از سوی دیگر باعث کاهش وزن مولفه‌های مورد نیاز خواهد شد. الجی هنوز خبری در خصوص قیمت و زمان عرضه این محصول منتشر نکرده است.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.