شارژ بی‌سیم واقعی شرکت Energous به‌زودی از راه خواهد رسید

با وجود این‌که بسیاری گوشی‌ها ادعا می‌کنند به‌صورت بی‌سیم قابل شارژ هستند اما باید آن‌ها را روی داک مخصوص قرار دهید. اما حالا شرکت Energous ادعا می‌کند به فناوری شارژ از راه دور دست پیدا کرده است.

0

شرکت Energous سال‌هاست که با حضور در نمایشگاه CES 2017 از فناوری شارژ بی‌سیم خود صحبت می‌کند اما این‌بار واقعاً محصولاتی را برای عرضه دارد. Energous یک استارت‌آپ است که از RF برای شارژ دستگاه‌ها از راه دور استفاده می‌کند. در حال حاضر چندین نوع فرستنده وجود دارد اما به‌طور ساده فناوری WattUp یک ایستگاه ارسال امواج دارد و در آن سو یک دستگاه سازگار می‌تواند این امواج را مستقیماً به جریان الکتریسیته تبدیل کند. این تبدیل انرژی چیز جدیدی نیست اما Energous ادعا می‌کند برای اولین بار آن را به طرزی بهینه کرده که بتوان با آن باتری را شارژ کرد.

در آینده Energous شارژ بی‌سیم از فاصله 4.5 متری را نیز فراهم خواهد کرد اما فعلاً دستگاه‌های آماده به کار این شرکت تنها از فاصله چند اینچی شارژ خواهند شد. به این ترتیب این فناوری جایگزینی برای شارژ بی‌سیم کنونی اما با چندین مزیت است. اول این‌که فرستنده WattUp برخلاف پایه شارژ بی‌سیم کنونی بسیار کوچک و در اندازه یک گیره کاغذ است و می‌توان آن را در یک استیکر هم جای داد. در حال حاضر برخی شرکت‌ها در حال همکاری با Energous برای استفاده از این فناوری هستند اما ظاهراً جریان ایجاد شده هنوز برای شارژ گوشی‌ها و تبلت‌ها کافی نیست.

به هر حال Energous ثابت کرده به احتمال زیاد در چند سال آینده روزی خواهد رسید که با ورود به اتاق تمامی دستگاه‌های دیجیتالی شما شروع به شارژ کردن کرده و دیگر نگران دوام شارژ باتری گجت‌هایتان هم نباشید.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.