سامسونگ تلویزیون‌های QLED 4K خود را به نمایش گذاشت

شرکت سامسونگ سری جدید تلویزیون‌های QLED 4K خود را در نمایشگاه CES 2017 به نمایش گذاشت. این سری از تلویزیون‌های سامسونگ با بهبود میزان روشنایی، رنگ و البته دریافت بهینه‌سازی‌های دیگر در مقایسه با سری SUHD سال گذشته، پیش روی بازدیدکنندگان قرار گرفته‌اند.

0

این اقدام سامسونگ را باید راهکاری برای ارائه محصولی با قابلیت‌های سطح بالا در جهت رقابت با نمونه‌های OLED حاضر در بازار به حساب آورد. در قلب تلویزیون‌های QLED (شامل Q9، Q8 و Q7)، از تکنولوژی کوانتوم دات استفاده شده است. این تکنولوژی امکان نمایش طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را برای تلویزیون امکان‌پذیر می سازد. سامسونگ مدعی شده تلویزیون‌های QLED امکان نمایش 99 درصد از فضای رنگی DCI-P3 را خواهند داشت و می‌توانند بدون توجه به میزان روشنایی، حجم کاملی از رنگ‌ها را به نمایش بگذارند. این در حالی است که تا پیش از این، با افزایش میزان روشنایی صفحه‌نمایش، عملا دقت رنگ‌ها در این محصولات کاهش می‌یافت.

مدل‌های QLED جدید بیشینه روشنایی 1500 و 2000 نیت را پیش روی کاربران قرار خواهند داد. این در حالی است که در مدل‌های SUHD سال گذشته، این مقدار در نهایت به 1000 نیت می رسید. با این تفاسیر، نقاط روشن صفحه‌نمایش، به‌ویژه در استفاده از محتویات HDR، به‌طور برجسته‌تری نمایش داده خواهند شد. استفاده از تکنولوژی کوانتوم داتس هم امکان تولید رنگ‌های سیاه‌تر را فراهم خواهد ساخت.

در کنار بهینه‌سازی‌های صفحه‌نمایش، سامسونگ به‌روزرسانی‌های کاربردی دیگری را هم مورد توجه قرار داده است. تمامی تلویزیون‌های QLED از یک کابل فیبر نوری جدید بهره می‌برند که برای تنوع بیشتر ورودی، به جعبه‌ای مخصوص متصل می‌شوند. سامسونگ براکت دیواری ویژه‌ای را هم برای سری جدید QLED طراحی کرده که امکان نصب آسان و البته بدون فاصله تلویزیون از دیوار را فراهم می‌کند. سامسونگ مدعی شده این براکت جدید، امکان تنظیم خودکار موقعیت تلویزیون را برای جلوگیری از انحراف آن به سمت پایین یا بالا خواهد داشت.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.