رونمایی پاورویژن از نسل جدید روبات‌های زیرآبی با امکان یافتن ماهی‌ها

شرکت پاورویژن از نسل جدید روبات‌های زیرآبی رونمایی کرده که امکان پیدا کردن ماهی‌ها و حتی فیلم‌برداری از آن‌ها را فراهم می‌کنند.

0

در صورتی که قصد دارید برای ماهیگیری به دریا بزنید در این سفر جذاب می‌توانید یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای تکنولوژیک را هم همراه با خود ببرید. PowerVision شرکتی که سال گذشته از پهپاد جذاب PowerEgg رونمایی کرده بود حالا روباتی با قابلیت شنا در زیر آب تولید کرده که امکان بررسی محیط و یافتن ماهی‌ها را به بهترین شکل ممکن برای شما فراهم می‌کند. این روبات جذاب، PowerRay نام دارد. پاورری امکان شنا تا عمق 30 متری زیر آب را داشته تا از مولفه‌های رادیویی ویژه برای شناسایی ماهی‌ها استفاده کند. سیستم وای‌فای این پهپاد، ویدئوها و تصاویر به‌ثبت رسیده با دوربین 4K خود را در کنار اطلاعات تکمیلی نظیر دما، به سطح آب مخابره می‌کند تا کاربر با استفاده از نرم‌افزارهای اندرویدی یا iOS مخصوص، امکان دریافت این داده‌ها را داشته باشد. چراغ‌های مخصوص این روبات هم ماهی‌ها را با هاله‌ای آبی‌رنگ به سمت خود جذب می‌کنند.

نکته قابل توجه اینکه PowerVision قصد دارد قابلیت‌های ویژه برپایه واقعیت مجازی را هم به این ترکیب اضافه کند. به این ترتیب، امکان کنترل پاورری با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی و یا گجت‌های مجهز به تکنولوژی واقعیت مجازی نیز میسر خواهد شد. با این تفاسیر، امکان کنترل روبات حتی با حرکت دادن دست هم فراهم خواهد شد. پیش فروش این محصول از 27 فوریه آغاز خواهد شد اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.