پتنت جدید سامسونگ برای گوشی تاشدنی با سنسورهای بیومتریک متفاوت

سامسونگ سال خوبی را پشت سر نگذاشت و شاید حال که 2016 به پایان رسیده است، بتواند امیدوارانه به سال پیش روی نگاهی بیندازد و تلاش خود را بکند تا دوباره سردمدار بازار شود و در آخرین تلاش این شرکت، پتنتی در رابطه با یک گوشی تاشو منتشر شده است.

0

مدتی است که اخبار و شایعات فراوانی را پیرامون پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 می‌شنویم و به نظر می‌رسد که در هنگام عرضه با محصولی بسیار قوی مواجه خواهیم شد. اما این بار شایعات پیرامون این پرچمدار نیست و شایعاتی در رابطه با گوشی تاشدنی منتشر شده که سامسونگ به تازگی پتنت آن را ثبت کرده است. تصاویر این پتنت درز پیدا کرده است و در پی آن چندین طراحی نزدیک به آن نیز خلق شده است.

همچنین چندین تصویر مختلف نیز از این محصول پخش شده است و به نظر که دارای سندیت هستند اما سامسونگ مهر تاییدی بر پروژه گوشی هوشمند تاشدنی خود که با نام Project Valley شناخته می‌شود نزده است. به هر صورت در پتنت تازه‌ای که منتشر شده است، سامسونگ نشان می‌دهد که برای این محصول از چندین نوع مختلف تشخیص بیومتریک استفاده شده است، مانند تشخیص اثرانگشت و تشخیص مردمک چشم، اما سامسونگ قرار است پا را فراتر گذارد و از دیگر فرم‌های تشخیص بیومتریک مانند اثر کف دست، صورت، صدا، خطوط کف دست و دیگر موارد استفاده کند. در نتیجه دو راه تشخیص اثر انگشت و تشخیص مردمک چشم دو فاکتوری هستند که در کنار دیگر فاکتورها که در آینده به این محصول اضافه خواهد شد وجود خواهند داشت. اگر به صورت کلی به این محصول نگاه کنیم باید گفت که این محصول تلاش می‌کند تا نگاهی وسیع به آینده داشته باشد.

سال 2015 نیز پتنتی از سوی سامسونگ منتشر شد که در آن ثبت اختراع یک گوشی که کاملا مانند کاغذ پیچیده می‌شد وجود داشت. حال به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد تا این طرح را به واقعیت تبدیل کند و در محصول تازه‌ی خود پیاده کند. اگر چنین اتفاقی عملی شود، جهشی بزرگ در صنعت گوشی‌های هوشمند را شاهد خواهیم بود.

قرار است سامسونگ دو نسخه گوشی تاشدنی را معرفی کند، یک نسخه که دو صفحه‌نمایش دارد و دیگری که کاملا انعطاف‌پذیر است. اما این میان سامسونگ ههمچنان مردد است که آیا بازار چنین محصولی را امتحان خواهد کرد یا خیر و در هر صورت باید تا 2018 تا 2019 صبر کرد تا شاهد عرضه این گوشی باشیم.

SamMobile

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.