ایسوس از کامپیوتر جمع‌وجور VivoPC X سازگار با واقعیت مجازی رونمایی کرد

ایسوس نیز همچون لنوو امسال با طیف وسیعی از محصولات گیمینگ خود به نمایشگاه CES2017 آمده است. این شرکت تایوانی در همین راستا ساعاتی پیش از کامپیوتر جمع‌وجور VivoPC X پرده برداشت که با فناوری واقعیت مجازی نیز سازگاری دارد.

0

همان‌طور که در جریان هستید، لذت بردن از فناوری واقعیت مجازی در دنیای بازی مستلزم داشتن هدست واقعیت مجازی و یک پی‌سی قدرتمند و گران قیمت است؛ هرچند که به نظر می‌رسد ایسوس قصد دارد این رویه را با عرضه کامپیوتر جمع‌وجور VivoPC X تغییر دهد زیرا به طور پیش‌فرض قادر است محیط واقعیت مجازی را از طریق هدست مخصوص ارائه کند.

علاوه بر این پی سی جدید ایسوس می‌تواند به راحتی به هر مانیتور یا تلویزیون متصل شود، کما آنکه نسبت به کنسول‌های بازی نسل هشتم به مراتب از سخت افزار ضعیف‌تری همچون تراشه نسل هفتمی Core i5 اینتل، کارت گرافیک GTX 1060 انویدیا، 8 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه از نوع SSD بهره می‌برد.

این محصول علاوه برداشتن ظاهری کوچک، وزنی معادل 2.26 کیلوگرم دارد که VivoPC X را به یک پی‌سی قدرتمند قابل حمل نیز تبدیل می‌کند. همان‌طور که گفته شده این محصول به لطف کارت گرافیک GTX 1060 انویدیا از واقعیت مجازی پشتیبانی کرده، با این حال مدلی ارزان‌تر از آن هم که به کارت گرافیک GTX 1070 نیز تجهیز گردیده قابل سفارش است. ایسوس در این محصول از چهار درگاه USB 3.1 و دو درگاه  USB 2.0 برای اتصال لوازم جانبی همچون کنترل‌هایی  دنیای واقعیت مجازی استفاده کرده است.

از دیگر امکانات کامپیوتر جمع‌وجور VivoPC X می‌توان به خروجی HDMI ،DisplayPort و پشتیبانی از فناوری Nvidia G-Sync که به طور مستقیم از نرخ کشش GPU برای تطابق رفرش ریت مانیتور با فریم استفاده می‌کند اشاره کرد. با توجه به ابعاد کم این محصول، بدون شک ممکن است در رندرهای سنگین دمای داخل کیس افزایش یابد، با این حال ایسوس برای رفع این دغدغه از دریچه‌هایی بر روی قاب و لوله‌های خنک کننده بر روی پردازنده استفاده کرده است. این محصول قرار است با اسفندماه با قیمت 799 دلاری راهی بازار شود.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.