لنوو از اولین هدست واقعیت مجازی خود مبتنی بر ویندوز هولوگرافیک رونمایی کرد

لنوو ساعاتی پیش از اولین هدست واقعیت مجازی خود در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کرد که با پلتفرم ویندوز هولوگرافیک مایکروسافت کار می‌کند.

0

این هدست که سبک‌تر و کوچک‌تر از هدست‌هایی مثل HTC Vive یا Oculus Rift محسوب می‌شود هنوز در حالت آزمایشی قرار دارد اما به گفته لنوو نسخه نهایی آن با وزنی حدود 350 گرم بسیار سبک‌تر از رقیب 550 گرمی اچ‌تی‌سی خواهد بود. طراحی این هدست نیز نسبتاً به هدست PlayStation VR سونی شبیه است و گفته می‌شود از راحتی مناسبی برخوردار است.

درون این هدست دو پنل OLED با وضوح 1440 در 1440 پیکسل قرار دارد که به این ترتیب وضوح بیشتری را نسبت به Vive و Rift در اختیار کاربر می‌گذارد. البته از آن‌جا که این نسخه آزمایشی هنوز کار نمی‌کند نمی‌توان در مورد کیفیت واقعی تصویر آن اظهار نظر کرد. از نظر دنبال کردن حرکات سر کاربر این هدست با 6 درجه آزادی کار می‌کند و به این ترتیب نیازی به هیچ دوربین خارجی نخواهد بود. لنوو همچنین هیچ کنترلری را برای این هدست طراحی نکرده و به کنترلرهای شخص ثالثی که سایر شرکت‌ها برای پلتفرم ویندوز هولوگرافیک خواهند ساخت وابسته خواهد بود.

اما با این هدست چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ به گفته لنوو تمامی اپلیکیشن‌های ویندوز استور در حالت theater-style با این هدست سازگار بوده و برخی از نرم‌افزارهای هولولنز نیز با این پلتفرم سازگاری خواهند داشت. این هدست با دو دوربین در جلوی خود عرضه خواهد شد تا بتواند ویژگی‌های واقعیت افزوده را نیز با واقعیت مجازی ترکیب کند؛ هرچند که کیفیت این دوربین‌های هنوز مشخص نیست.

این هدست قرار است با قیمتی بین 300 تا 400 دلار به بازار عرضه شود. به گفته لنوو قیمت قطعی هنوز مشخص نیست اما بیشتر به رقم 300 دلار نزدیک خواهد بود

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.