دل لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی XPS 13 2-in-1 خود را معرفی کرد

دل ساعاتی پیش از شروع رسمی نمایشگاه CES 2017 نسخه تبدیل شدنی و لمسی لپ‌تاپ محبوب Dell XPS 13 خود را معرفی کرد.

0

اولترابوک Dell XPS 13 با کیفیت ساخت بالا و صفحه‌نمایش بدون حاشیه خود به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های سال 2016 تبدیل شد و حالا دل یک نسخه تبدیل شدنی از این لپ‌تاپ را معرفی کرده است. Dell XPS 2-in-1 از همان صفحه‌نمایش 13 اینچی InfinityEdge با حاشیه‌های بسیار باریک 5.2 میلی‌متری و در وضوح FullHD یا QuadHD بهره می‌برد که به ادعای دل این محصول را به کوچک‌ترین مدل 13 اینچی جهان تبدیل کرده که اندازه‌ای برابر با مدل‌های 11 اینچی دارد.

تغییر اصلی البته در لولای این دستگاه با قابلیت چرخش 360 درجه و البته پردازنده آن است. XPS جدید حالا می‌تواند درست شبیه سری یوگا لنوو با چرخش صفحه به عنوان یک تبلت مورد استفاده قرار بگیرد. پردازنده‌های استفاده شده در این محصول با وجود این‌که نسل هفتم و Kaby Lake از Core i5 یا Core i7 اینتل هستند اما در واقع نسل جدید نسخه‌های ضعیف‌تر Core M به حساب می‌آیند. این پردازنده‌ها البته گرمای کمتری تولید کرده وکم مصرف‌تر خواهند بود و به دل این امکان را داده که XPS را بدون فن طراحی کند. به ادعای دل XPS تبدیل‌شدنی همان عملکرد XPS 13 را دارد و با این وجود در نسخه Full HD حدود 15 ساعت دوام شارژ خواهند داشت.

از نظر اتصالات نیز دیگر خبری از درگاه‌های USB-A عادی نیست و در عوض دل مجبور به استفاده از دو درگاه USB-C به دلیل باریک‌تر کردن بدنه شده است. این محصول همچنین از بدنه فیبر کربنی در داخل استفاده می‌کند و می‌توانید با قلم Active Pen دل روی آن بنویسید.  همچنین درگاه کارتخوان SD با microSD تعویض شده اما خوشبختانه دل در جعبه XPS جدید تبدیلی برای اتصال لوازم جانبی معمول USB و SD نیز قرار داده شده است.

یکی از مشکلات Dell XPS 13 قرارگیری عجیب و نه‌چندان مناسب وبکم پایین صفحه بود که این‌بار سعی شده با قرارگیری در وسط و همچنین استفاده از دوربین دوگانه سازگار با Windows Hello این مشکل به حداقل برسد. قیمت اعلام شده برای نسخه پایه این لپ‌تاپ تبدیل شدنی با پردازنده Core i5 و صفحه‌نمایش 1080p هم 1000 دلار اعلام شده که صد دلار بیشتر از نسخه Dell XPS 13 خواهد بود. زمان عرضه این لپ‌تاپ هنوز مشخص نیست اما بسیاری اعتقاد دارند این محصول نیز به یکی از بهترین‌های 2017 تبدیل خواهد شد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.