گزارش فارنت از برگزاری مسابقات المپیاد تکنسین‌ها

همان‌طور که قبلا گزارش داده بودیم مسابقات المپیاد تکنسین‌ها با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و شرکت سامسونگ در کرج برگزار شده و شرکت‌کنندگان برتر در مرحله نهایی به رقابت پرداختند.

0

این مسابقات که در چهار رشته رشته لوازم خانگی (یخچال و ماشین لباسشویی)، دستگاه‌های تهویه مطبوع (کولرگازی)، موبایل و تبلت و همچنین صوتی و تصویری برگزار شد امروز روز دوم و نهایی خود را پشت سر گذاشت که شرکت کنندگان برتر هر بخش برای کسب مقام‌های اول تا سوم با یکدیگر به صورت عملی رقابت کردند. در این مرحله از رقابت‌ها در هر رشته ده نفر برتر که از آزمون کتبی برگزیده شده بودند به رقابت پرداختند. جایزه نفرات اول تا سوم به ترتیب 30 سکه، 20 سکه و 10 سکه بهار آزادی تعیین شده است و همچنین این برگزیدگان به عنوان تماشاگر به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت در سال 2017 که این‌بار در ابوظبی برگزار خواهد شد ارسال می‌شوند. گفتنی است روند حضور به عنوان شرکت‌کننده در این رویداد جهانی متفاوت بوده و تنها افراد زیر 21 سال در آن شرکت داده خواهند شد.

مسابقات نهایی المپیاد تکنسین‌ها اما شامل بخش‌های متعدد از برخورد با مشتری و تحویل دستگاه تا عیب‌یابی، نصب و راه‌اندازی، تعمیر و نگهداری و تحویل به مشتری را شامل می‌شود. در تمامی رشته‌ها ایمنی در کار، نظم و نظافت، سرعت عمل، دقت، کیفیت کار و استفاده از ابزارآلات مناسب و به اندازه همگی دارای امتیازات جداگانه‌ای بوده که توسط داوران متخصص و باسابقه قضاوت شده و در نهایت سه نفر با امتیازات بالاتر به عنوان برگزیده شناخته خواهند شد. شرکت سامسونگ نیز به عنوان تأمین‌کننده محصولات مدرن بازار برای آموزش در صورت نیاز به نیروی کار ممکن است برگزیدگان را در مراکز خدمات خود به خدمت بگیرد.

همان‌طور که ذکر شد این مسابقات در چهار رشته مختلف برگزار شده و شرکت در آن برای همگان آزاد بود. در مرحله پایانی در بخش تهویه مطبوع نصب و راه‌اندازی و سپس عیب‌یابی کولرگازی مد نظر داوران مسابقه بود. در بخش لوازم خانگی یخچال و ماشین لباسشویی‌های جدید سامسونگ در اختیار شرکت‌کنندگان برای راه‌اندازی و عیب‌یابی قرار داده شده و در بخش صوتی و تصویری نیز نصب و راه‌اندازی سیستم سینمای خانگی، عیب‌یابی مانیتورهای LED و همچنین ست‌تاپ‌باکس‌های مدرن و رفع عیب آن‌ها مد نظر بود.

در بخش موبایل و تبلت نیز دو گوشی B310 و Galaxy J7 2016 سامسونگ و همچنین تبلت Galaxy Tab 3 Lite در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته بود که می‌بایستی توسط آن‌ها باز شده و پس از عیب‌یابی و رفع آن در زمان مناسب و با دقت کافی تعمیر می‌شدند.

گفتنی است این دومین دوره المپیاد تکنسین‌ها در ایران بود که با همکاری سامسونگ و سازمان فنی‌حرفه‌ای کشور برگزار شده و از استقبال خوبی نیز برخوردار شد. به اعلام این سازمان بسیاری از شرکت‌کنندگان خود از تعمیرکاران باسابقه بوده که با هدف افزایش آگاهی و آموزش نحوه تعمیرات محصولات جدید بازار در آکادمی آموزشی سامسونگ نیز شرکت کرده‌اند. بررسی نتایج و اعلام برگزیدگان نیز قرار است ظرف یک هفته انجام شود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.