انتشار مشخصات بیشتر از پردازنده اکسینوس 8895 سامسونگ

در حالی که تا پیش از این نیز می‌دانستیم گلکسی اس 8 سامسونگ قرار است در دو نسخه با اسنپ‌دراگون 835 و اگزینوس 8895 به بازار عرضه شود، ساعاتی پیش یکی از منابع نزدیک به این شرکت کره‌ای جزئیات بیشتری در رابطه با مشخصات پردازنده اگزینوس این محصول را فاش کرد.

0

سامسونگ هر ساله پرچم‌دار سری گلکسی اس را در دو نسخه به بازار تولید می‌کند که مدل مجهز به تراشه کوالکام در ایالات‌متحده و مدل مجهز به تراشه اگزینوس در سایر بازارها عرضه می‌شود. سال 2017 نیز روال به همین ترتیب پیش خواهد رفت و احتمالاً علاوه بر تجهیز گلکسی اس 8 به پردازنده اسنپ‌دراگون 835، مدلی با پردازنده اگزینوس 8895 نیز عرضه خواهد شد.

در همین رابطه ساعاتی پیش یکی از منابع چینی وابسته به سامسونگ فاش کرد که پردازنده اگزینوس 8895 در دو سری M و V در حال توسعه است. اگرچه هر دو سری بر پایه معماری 10 نانومتری فین‌فیت توسعه یافته اند، با این حال شرکت کره‌ای در مدل 8895M از چهار هسته‌های اختصاصی M2 با کلاک فرکانس 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex A53 با کلاک فرکانس 1.7 گیگاهرتز استفاده کرده است و این در حالیست که در سری V خبری از هسته‌های اختصاصی با فرکانس کاری بالاتر نیست.

علاوه بر این شنیده می‌شود که هرچند هر دو مدل دارای واحد پردازش گرافیکی Mali-G71 هستند، با این حال 8895M از 20 هسته و 8895V از 18 هسته گرافیکی بهره می‌برند. همچنین هر دو مدل اکسینوس 8895 با حافظه رم 4 گیگابایتی از نوع LPDDR4، مودم Cat. 16 LTE یک پارچه شده است و از کارت حافظه سری UFS 2.1 پشتیبانی می‌کنند.

البته از آنجا که پردازنده اکسینوس 8895 سامسونگ احتمالاً نیمه دوم سال آینده میلادی به تولید انبوه خواهد رسید، دور از ذهن نیست که شرکت کره‌ای به جای Cat. 16 LTE از مودم Shannon 359 که به طور کامل از شبکه‌های CDMA پشتیبانی می‌کند استفاده نماید. احتمالاً از گلکسی اس 8 سامسونگ در نمایشگاه MWC2017 رونمایی خواهد شد، از این رو بدون شک طی روزهای آینده اطلاعاتی بیشتری در رابطه با پردازنده‌های به کار رفته در این محصول خواهیم شنید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.