۱۰ اپلیکیشن ضروری برای نصب روی گوشی یا تبلت اندرویدی جدید شما

اگر به‌تازگی یک گوشی یا تبلت اندرویدی خریداری کرده‌اید بهتر است پس از انجام تنظیمات اولیه این ده اپلیکیشن ضروری را روی آن نصب کنید.

4

دنیای اندروید و اپلیکیشن‌های آن بسیار گسترده است و در حال حاضر میلیون‌ها اپلیکیشن مختلف در پلی استور گوگل قرار دارد. پیدا کردن بهترین آن‌ها که بتواند نیازهای ضروری شما را به بهترین نحو پوشش دهد کار ساده‌ای نیست اما اگر در این زمینه تازه‌کار هستید پیشنهاد می‌کنیم حتماً ده اپلیکیشن زیر را نصب کنید. البته در این لیست از معرفی اپلیکیشن‌های بسیار محبوبی مثل تلگرام و اینستاگرام خودداری کرده‌ایم چرا که احتمالاً تمامی کاربران این دو اپلیکیشن را می‌شناسند.

۱. لانچر: Nova Launcher

اگر از لانچرهای پیچیده، سنگین و بدقیافه گوشی‌های اندرویدی با پوسته‌های مختلفشان خسته شده‌اید و می‌خواهید محیطی نزدیک به اندروید خام را با قابلیت‌های شخصی‌سازی بی‌نهایت تجربه کنید گزینه‌ای بهتر از Nova Launcher وجود ندارد. این اپلیکیشن محبوب‌ترین لانچر اندروید محسوب شده و به دلیل امکانات بالای آن نه‌تنها کاربران گوشی‌های سامسونگ و هواوی بلکه حتی نکسوسی‌ها نیز از آن استفاده می‌کنند. Nova Launcher دو نسخه رایگان و پولی دارد که با امکانات متفاوتی عرضه شده است.


۲. مدیریت فایل: Solid Explorer

بیشتر گوشی‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض با اپلیکیشن مدیریت فایل همراه نیستند و در برخی موارد مثل گوشی‌های هواوی و سامسونگ هم این اپلیکیشن مدیریت فایل نقص‌های زیادی داشته و امکانات لازم را ندارد. Solid Explorer را می‌توان بهترین فایل منیجر اندرویدی دانست. این اپلیکیشن نه‌تنها از طراحی زیبای متریال دیزاین گوگل پشتیبانی می‌کند بلکه قادر به استخراج فایل‌های فشرده بوده، یک گالری، ویرایشگر متن و موزیک پلیر داخلی داشته و حتی می‌توانید آن را به فضای ابری و یا سرور FTP متصل کنید و به این ترتیب Solid Explorer می‌تواند کار چندین اپلیکیشن را یکجا انجام دهد.


۳. ویرایشگر تصاویر: Snapseed، Photoshop Fix یا Prisma

بسته به این‌که قصد انجام چه تغییراتی را بر روی تصاویر داشته باشید یک یا چند اپلیکیشن این لیست را باید حتماً نصب کنید. اپلیکیشن Prisma اخیراً طرفداران زیادی دارد و شاید زیباترین اپلیکیشن برای اعمال افکت‌هایی جذاب و باکیفیت روی تصاویرتان باشد؛ این اپلیکیشن اخیراً قابلیت‌های اجتماعی مختلفی را نیز اضافه کرده است.

Snapseed بیشتر برای کاربرانی مفید است که قصد دارند تنظیمات دستی مثل کنتراست، اشباع رنگی، وایت بالانس و چنین تغییراتی را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. این اپلیکیشن حتی امکان ویرایش تصاویر خام RAW را نیز دارد و می‌توان گفت پیشرفته‌ترین اپلیکیشن ویرایش تصویر محسوب می‌شود.

Photoshop Fix اپلیکیشن نسبتاً تازه‌ای از شرکت آشنای ادوبی است که هرچند امکانات نسخه دسکتاپ فتوشاپ را در اختیارتان نمی‌گذارد اما خصوصاً برای صفحه‌های بزرگ به منظور اصلاح تصویر بسیار کاربردی است. امکاناتی مثل ابزار چسب زخم که کاربران فتوشاپ با آن آشنا هستند این اپ را به یکی از بهترین‌ها تبدیل کرده است.

 


۴. گالری تصاویر: QuickPic

با وجود این‌که تمامی گوشی‌های اندرویدی با یک یا حتی تعداد بیشتری اپلیکیشن گالری عرضه می‌شوند اما سرعت هیچ‌کدام را نمی‌توان با QuickPic مقایسه کرد. این اپلیکیشن نه‌تنها سریع‌ترین گالری اندرویدی است بلکه امکانات ویرایش تصویر را نیز در حد مناسبی دارد تا اگر کار خاصی روی تصاویرتان انجام نمی‌دهید شما را از نصب ویرایشگر تصویر نیز بی‌نیاز کند. این اپ همچنین امکان اتصال به فضای ابری را نیز دارد.


۵. پخش ویدئوها: MX Player

پشتیبانی گوشی‌ها و تبلت‌های مختلف اندرویدی از فرمت‌های مختلف تصویری متفاوت است اما اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که برای تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها بهترین باشد MX Player را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این اپلیکیشن نه‌تنها از انواع فرمت‌های MP4، AVI، MKV و کدک‌هایی مثل H.265 پشتیبانی می‌کند بلکه به راحتی می‌توانید زیرنویس فارسی را با آن هماهنگ کرده و با یک انگشت نور صفحه و صدا را به سرعت کنترل کنید.


۶. موزیک پلیر: Musixmatch یا PowerAMP

موزیک پلیر هم از جمله اپلیکیشن‌هاییست که کمبود آن در گوشی‌های اندرویدی حس نمی‌شود اما Musixmatch امکانات خوبی دارد که آن را به همه کاربران توصیه می‌کنیم. رابط کاربری زیبا، امکان تشخیص آهنگ، تغییر خودکار یا دستی اطلاعات آهنگ و کاور آلبوم و نمایش و مرور متن آهنگ‌های داخلی و خارجی از جمله امکانات این اپلیکیشن هستند.

حال اگر استفاده شما از موزیک متفاوت بوده و از یک هدفون حرفه‌ای به همراه فایل‌های موسیقی lossless استفاده می‌کنید و شاید یک DAC خارجی هم به گوشی خود متصل کرده‌اید نیاز به اپلیکیشن پیشرفته‌تری مانند PowerAMP دارید که البته مدت زمان محدودی می‌توانید از آن به‌صورت رایگان استفاده کنید.


۷. دانلود منیجر: Advanced Download Manager

این اپلیکیشن که به‌اختصار ADM نیز نامیده می‌شود در حال حاضر سریع‌ترین دانلود منیجر اندرویدی محسوب می‌شود. ADM می‌تواند با چند قسمت کردن فایل‌ها آن‌ها را با نهایت سرعت دانلود کند و همچنین ترتیب و اولویت دانلود لیست نیز قابل تنظیم خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌های مفید این اپ قابلیت زمان‌بندی دانلود است تا بتوانید از ترافیک رایگان یا ارزان شبانه اینترنت خود نیز به آسانی استفاده کنید.


۸. ارتباط با کامپیوتر: AirDroid

اگر از کاربرانی هستید که روزانه ساعت‌ها به کار با کامپیوتر مشغولید Airdroid را حتماً آزمایش کنید. این اپلیکیشن پلی را میان گوشی و رایانه شما برقرار می‌کند تا از آن طریق بتوانید فایل منتقل کنید، موزیک‌های گوشی را روی کامپیوتر پخش کنید، اعلان‌ها را ببینید، پیامک بزنید و بسیاری امکانات دیگر.


۹. یادداشت‌برداری: Keep

بسیاری از گوشی‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض به اپلیکیشن یادداشت‌برداری مجهز نیستند. Google Keep شاید یکی از ساده‌ترین و در عین حال کارآمدترین آن‌ها باشد. Keep یادداشت‌ها شما را به صورت کاغذهای رنگی در کنار یکدیگر قرار خواهد و می‌توانید با برچسب‌گذاری آن‌ها را مدیریت کنید. قابلیت یادآوری نیز اخیراً به این اپلیکیشن اضافه شده و شاید همگام‌سازی گوگلی آن یکی از بهترین ویژگی‌هایش باشد. به این ترتیب حتی از طریق مرورگر کامپیوتر نیز به یادداشت‌ها دسترسی خواهید داشت و حتی اگر اتفاقی برای گوشیتان بیفتد یادداشت‌های مهم‌تان را از دست نخواهید داد.


۱۰. تقویم شمسی: Persian Calendar

متأسفانه تقویم گوشی‌های اندرویدی هنوز به تاریخ شمسی مجهز نیست و به همین دلیل بهتر است یک تقویم شمسی بر روی آن نصب کنید. اپلیکیشن‌های فارسی متعددی در این زمینه وجود دارند اما ما اپلیکیشنی را انتخاب کرده‌ایم که هم طراحی زیبا و مطابق با استانداردهای گوگل را دارد، هم رایگان است و هم به صورت آزاد توسعه داده شده است. این اپلیکیشن قابلیت تبدیل تاریخ میلادی به شمسی و برعکس و قطب‌نما و قبله‌نما را نیز داراست و می‌تواند تاریخ را به‌صورت یک عدد در نوار اعلان نمایش دهد.


در پایان شما هم اگر اپلیکیشن اندرویدی ضروری دارید که همیشه آن را نصب می‌کنید ما و سایر خوانندگان فارنت را در بخش نظرات در جریان بگذارید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. میلاد می‌گوید

    برای تقویم بادصبا برنامه ی بهتریه

  2. همایون می‌گوید

    والا تجربه من میگه تا میتونید چیز اضافی رو گوشیتون نصب نکنید … من گالگسی اس ۷ دارم و بعد از ۸ ماه که از خریدم میگذره خیلی راضی هستم و گوشیم یک یار هم هنگ نکرده چرا؟
    – به قسمت اپلیکیشن در ستینگ گوشیتون برید و برنامه های غیر ضروری رو disableکنید.
    – برای خواندن فایل های وورد و پی دی اف برنامه docunentsگوگل و pdfreaderگوگل رو نصب کنید. دومی توکار بوده و ایکونی نمایش داده نمیشه.
    – لانچر بهیچ عنوان نصب نکنید .
    – برنامه یادداشت برداری و فایل منیجر خود گوشی کافیه نیاز به کار اضافه ای نیست
    – خود گوگل امکان اضافه کردن تقویم شمسی به کالندر استاندارد خودشو فراهم اورده نیازی به نصب تقویم ایرانی نیست.
    – برنامه ای زیر رو نصب کنید :
    Google translate دیکشنری
    Shazam پیدا کردن موسیقی
    Whatsapp پیام رسان
    و اگه برنامه بانکی چیزی دارید…..

    1. steve می‌گوید

      والا من گلکسی اس 5 دارم نزدیک 40 تا هم برنامه و بازی روش ریختم الان دو ساله از روزی که خریدمش هنگ نکرده..
      اگه نمیخواستی برنامه نصب کنی برای چی اونهمه پول دادی پرچمدار خریدی به جاش یه گوشی 400 تومنی میگرفتی خب

  3. رضا++ می‌گوید

    نرم افزار maps.me برای دسترسی به نقشه ها بصورت آفلاین و مسیریابی