آموزش: چگونه اکانت یاهوی خود را پاک کنیم؟

از آن‌جا که اخیراً خبرهای زیادی در مورد هک اکانت‌های یاهو درز اطلاعات کاربران منتشر شده شاید بخواهید تا اکانت قدیمی یاهوی خود را پاک‌ کنید. همچنین اگر هنوز اطلاعات مهمی در اکانت خود دارید می‌‏توانید بیشتر آن‏ها را قبل از پاک کردن، دانلود کنید.

3

قدم اول: دانلود ایمیل‌‏های یاهو و اطلاعات دیگر اکانت

با پاک کردن اکانت یاهو، شرکت یاهو همه‌ی اطلاعات وابسته به آن شامل ایمیل‏‌ها، مخاطبین و رویدادهای تقویم را پاک خواهد‏ کرد. اگر هرگونه اطلاعات مهمی دارید که در اکانت یاهوی خود نگه داشته‌‏اید، ابتدا از آنها بکاپ یا نسخه پشتیبانی بگیرید.

برای هر سرویس (ایمیل، مخاطبین و تقویم) راه ‏حل متفاوتی برای خارج کردن اطلاعات آن وجود دارد، که اگر می‏‌خواهید هرکدام را نگه‌‏دارید، می‏‌توانید ابتدا وارد آدرس زیر شوید:

https://help.yahoo.com/kb/download-save-info-lose-good-sln15129.html

مطمئن شوید از پروتکل POP3 برای دانلود تمام ایمیل‏‌هایتان استفاده می‏‌کنید. اگر اکانت خود را با IMAP تنظیمکرده باشید، برای شما لزوماً همه‌‏چیز دانلود نخواهد شد.

مطمئن شوید که آدرس ایمیل خود را نیاز ندارید

از آن‌جا که شما درحال بستن یک اکانت ایمیل و از دست‏ دادن دسترسی به یک آدرس ایمیل که بخشی از این فرایند است هستید، باید کاملاً مطمئن شوید که قبل از ادامه ‏دادن، به این آدرس ایمیل نیاز ندارید.

سرویس‌های آنلاین بسیاری، ازبانک، کارت بانکی و سرمایه‌‏گذاری گرفته تا سرویس‏های رسانه‏‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و فروشگاه‏های آنلاین مثل آمازون، به آدرس ایمیل شما متکی‏‌اند. قبل از ادامه دادن مطمئن شوید که آدرس ایمیل جدیدتان با تمام اکانت‏‌های مهم آنلاین شما پیوند شده‏‌ است. اگر آدرس ایمیل قدیمی خود را حذف‏ کردید در‌حالی‌که سرویس‌‏های مهم شما هنوز با آن پیوند شده‏‌اند، احتمالاً اعلانات مهم ایمیل را از دست‏ خواهید‏ دادو نمی‏‌توانید آدرس این ایمیل را مجدداً برای بازیابی پسورد خود استفاده کنید.

وارد اکانت‏های مهم انلاین خود شوید و اطمینان حاصل کنید که آدرس ایمیل جدید شما در آن‏ها قرارداده شده‏ است و نه آدرس ایمیلی که قصد حذف آن را دارید. اگر نیاز به ساخت اکانت جدیدی که تا به‏حال نساخته‏اید دارید، جیمیل گوگل و آوت‌لوک مایکروسافت از بهترین سرویس‌های قابل‏اعتماد هستند.


چگونگی پاک ‏کردن اکانت یاهو:

اکانت خود را می‏‌توانید به راحتی از طریق سایت یاهو پاک‏ کنید. یاهو این هشدار را خواهد داد که اکانت شما در صورت تغییر نظرتان، قابل بازیابی نخواهد‏ بود اما در آینده امکان ساخت ایمیل جدیدی را خواهید داشت.

برای پاک ‏کردن اکانت خود، به لینک زیر وارد شوید:

https://edit.yahoo.com/config/delete_user

در صورتی که قبلاً وارد نشده‌‏اید اطلاعات اکانت خود را وارد کنید. به شما این هشدار داده می‏‌شود که:

شما دسترسی به اطلاعات وابسته به اکانت یاهو خود شامل هر سرویس خریداری شده‏ وابسته به آن را از دست خواهید ‏داد.

اکانت شما تا نهایتاً 90 روز آینده کاملاً حذف خواهد شد و اگر می‌‏خواهید آدرس ایمیل قدیمی خود را حفظ کنید تا شخص دیگری در آینده، نتواند آن را بگیرد، بهتر است از این بخش خارج شده و از حذف اکانت منصرف شوید.

حال اگر کماکان به حذف اکانت خود اطمینان دارید پسورد را وارد کرده و حروف تصویر نمایش داده شده را نیز به دقت وارد کنید و سپس دکمه Terminate This Account را کلیک کنید.


چگونگی بازیابی اکانت یاهو حذف شده:

اگر می‌خواهید حساب کاربری یاهو خود را در 90 روز آینده و قبل از حذف کامل، بازیابی کنید، می‌توانید با بازدید از صفحه Helper یاهو و وارد کردن اطلاعاتتان از حذف اکانت خود جلوگیری کنید. بسته به این‌که چند روز از درخواست حذف شما گذشته باشد ممکن است برخی از ایمیل‌ها، اطلاعات و مخاطبین شما حذف شده باشد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. وحیدقاسمیان می‌گوید

    سلام من چند بار اینستاگرام نصب کردم والعان همه اکانت ای نصب شده هستن و میخوام پاک کنم خواهشن راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      سوالتون ارتباطی به این مطلب نداره. مطلب پاک کردن اکانت اینستاگرام رو بخونید و انجام بدید

  2. علی احمدی می‌گوید

    ممنون