دوربین اکسپریا ایکس‌زد سونی امتیاز 87 را از DxOMark کسب کرد

پرچم‌دار گوشی‌های سال 2016 سونی به تازگی در آزمون دوربین DxOMark امتیاز خوب اما نه‌چندان عالی 87 را کسب کرده است.

0

همان‌طور که می‌دانید وب‌سایت DxOMark دوربین گوشی‌های هوشمند را نیز مورد آزمایش‌های مختلف قرار می‌دهد. این‌‌بار پرچم‌دار سونی Xperia XZ به آزمایشگاه این وب‌سایت رفته و با امتیاز 87 هم‌رده با موتو زد موتورولا، گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ و اکسپریا زد 5 قرار گرفته است. به این ترتیب به اعتقاد DxOMark دوربین این گوشی عملکرد ضعیف‌تری نسبت به پیکسل گوگ، گلکسی اس 7 و حتی اکسپریا ایکس پرفورمنس داشته اما نسبت به آیفون 7، ال‌جی جی 5 و هواوی میت 9 بهتر عمل می‌کند.

به‌طور کلی در بخش عکاسی می‌توان نقاط قوت دوربین اکسپریا ایکس‌زد را نورسنجی خوب، سرعت فوکوس بالا، رنگ‌های واقعی، جزئیات خوب و وایت‌بالانس مناسب فلش و نقاط ضعف را آرتیفکت‌ها یا همان مصنوعات درون تصاویر، از بین رفتن وضوح در گوشه‌ها، جزئیات کم در نور پایین و دامنه دینامیکی پایین دوربین عنوان کرد.

از نظر فیلم‌برداری نیز اکسپریا ایکس‌زد عملکرد بسیار خوبی در لرزش‌گیری دارد، فوکوس خودکار آن سریع و دقیق است، نورسنجی و رنگ‌ها مناسب هستند و اما در نور کم دارای نویز کروماتیک و رنگ‌های نه‌چندان جالب بوده و عارضه motion blur و لرزش‌های جزئی هم در ویدئوهای این گوشی در تمام شرایط نوری به چشم می‌خورد.

به این ترتیب به اعتقاد DxOMark اکسپریا ایکس‌زد دوربین بسیار خوبی دارد اما خصوصاً در زمینه نویز و دامنه دینامیکی هنوز عقب‌تر از رقبایی مثل پیکسل گوگل قرار می‌گیرد. با این وجود با توجه به این‌که این گوشی از پرچم‌دارانی مثل میت 9 یا آیفون 7 نیز امتیاز بالاتری کسب کرده می‌توان گفت عملکرد دوربین این گوشی برای همه کاربران راضی‌کننده خواهد بود.

dxomark

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.